Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 2
Seria: ZARZĄDZANIE i MARKETING
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 320
Oprawa: miękka
Format: B5
ISBN: 978-83-264-4277-3
Cena: 55zł
Nakład wyczerpany
Wiele firm może szybko skopiować niemal każdą innowację pojawiającą sią na rynku, O ile jednak łatwo jest naśladować cechy produktu, o tyle trudno imitować siłę marki, dlatego może się ona przyczynić do utrzymania trwałej przewagi konkurencyjnej. Poza tym cechy produktów zmieniają się, na przykład za sprawą rozwoju technologicznego, a siła marki może być utrzymywana przez dłuższy czas.
We współczesnej gospodarce wzrasta liczba osób zajmujących się, zarządzaniem marką. Dla nich właśnie przeznaczona jest ta książka. Autorzy odpowiadają w niej na dwa podstawowe pytania: co zrobić, by marka była silna, dostrzegana i doceniana przez nabywców, i jak zwiększyć wartość marki, to znaczy jej zdolność do długoterminowego generowania gotówki.
W książce Zarządzanie marką. Wydanie 2 szczegółowo omówiono takie zagadnienia, jak:
-świadomość i wizerunek marki, lojalność wobec marki oraz mechanizm oddziaływania marki na decyzje zakupowe,
-sposoby pomiaru świadomości i wizerunku marki oraz świadomości kategorii produktu,
-skuteczne wprowadzanie marki na rynek (wybór rynku docelowego i pozycjonowanie marki, wybór elementów marki, testowanie koncepcji oferty i testy produktu),
-zarządzanie portfelem marek,
-techniki reklamowe używane do wspierania wizerunku marki oraz metody testowania reklam i pomiaru świadomości reklamy,
-finansowe aspekty zarządzania wartością marki.
Jacek Kall - profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu; prowadził wykłady na studiach podyplomowych m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Jagiellońskim oraz w Szkole Głównej Handlowej. Autor wielu publikacji z zakresu marketingu, m.in. książek: Reklama (PWE 2002), Promocja sprzedaży, czyli jak sprzedać więcej (Business Press, wydanie niedatowane), Silna marka - istota i kreowanie (PWE 2001), Jak zbudować silną markę od podstaw (OnePress 2006), a także współautor książek: Zarządzanie produktem (PWE 2003) i Zarządzanie marką (Oficyna Ekonomiczna 2005). Niezależny konsultant w obszarze zarządzania marką; autor dostępnego w telefonach komórkowych serwisu poświęconego markom pod adresem markall.mobi.
Dr hab. Ryszard Kłeczek - jest pracownikiem naukowym Instytutu Marketingu Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Prowadzi zajęcia dla studentów i menedżerów m.in. z zakresu zarządzania marką, strategii kreatywnej w reklamie i innych obszarów marketingu. Autor i współautor artykułów oraz książek z dziedziny marketingu, m.in. wydanej w 2006 roku książki Zarządzanie marką.
Dr hab. Adam Sagan jest pracownikiem naukowym Katedry Analizy Rynku i Badań Marketingowych Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz Instytutu Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jego zainteresowania naukowe dotyczą metodologii badań społecznych i marketingowych oraz komunikacji marketingowej. Szczególnie interesuje się analizami z wykorzystaniem zmiennych i klas ukrytych. Jest autorem i współautorem podręczników dotyczących analizy rynku i badań marketingowych, m.in. Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Symbolika produktu w systemie komunikacji marketingowej. Studium teoretyczno-metodologiczne.