Opinie o nas
Opinie o nas na opineo.pl
Opinie o nas na allegro.pl
Kategorie
Zobacz również

Reklamacje. Jak przyjmować. Poradnik dla sprzedawców 2012

Książka Reklamacje. Jak przyjmować. Poradnik dla sprzedawców 2012 w ksiegarnia-wrzeszcz.pl

Autorzy:  

Jeleńska Anna


Wydawnictwo:  

Forum Doradców Podatkowych


Rok wydania:  

2012


Ilość stron:  134
Oprawa:  miękka
ISBN:  
978-83-61807-75-9
Cena: 49zł
Nakład wyczerpany
Opis
Reklamacja jest to żądanie klienta skierowane do sprzedawcy bądź wykonawcy usługi, pozostające w związku z niezadowalającą jakością towaru czy usługi, przede wszystkim żądanie wymiany, naprawy towaru lub poprawienia usługi, jak też żądanie zwrotu pieniędzy zapłaconych za towar czy usługę albo obniżenia ceny.

Unormowania dopuszczające możliwość składania różnego rodzaju żądań przez kupujących rozrzucone są po wielu aktach prawnych. W niniejszej książce omówione zostały zasady przyjmowania reklamacji m.in. w oparciu o przepisy regulujące odpowiedzialność sprzedawcy z powodu niezgodności towaru z umową i gwarancję przy sprzedaży konsumenckiej, a także rękojmię za wady i gwarancję jakości w obrocie pozakonsumenckim. Przedstawiono też prawo konsumenta do odstąpienia, bez żadnego powodu, od umowy sprzedaży w przypadku umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość (m.in. przez Internet). Oprócz ogólnych zasad przyjmowania i rozpatrywania reklamacji, w książce omówione zostały także sposoby rozliczania przez sprzedawcę uznanych reklamacji. Poradnik zawiera wiele gotowych wzorów pism, a trudne zagadnienia przedstawione zostały na przykładach.
W niniejszej książce omówione zostały zasady przyjmowania reklamacji m.in. w oparciu o przepisy:
  • ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego - regulującej np. odpowiedzialność sprzedawcy z powodu niezgodności towaru z umową i gwarancję przy sprzedaży konsumenckiej;

  • Kodeksu cywilnego o rękojmi za wady oraz o gwarancji jakości w obrocie pozakonsumenckim;

  • ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny - przewidującej np. prawo konsumenta do odstąpienia, bez żadnego powodu, od umowy sprzedaży w przypadku umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość (m.in. przez Internet).

Oprócz ogólnych zasad przyjmowania i rozpatrywania reklamacji, w książce omówione zostały także sposoby rozliczania przez sprzedawcę uznanych reklamacji. W poradniku zawarto wiele gotowych wzorów pism, a wszystkie zagadnienia przedstawione zostały na przykładach.

Anna Jeleńska- autorka setek artykułów oraz autorka lub współautorka kilkudziesięciu książek i e-poradników głównie z dziedziny prawa i podatków, absolwentka prawa oraz zarządzania w administracji publicznej na Uniwersytecie Jagiellońskim, a także studiów doktoranckich z dziedziny nauk prawnych na Uniwersytecie Śląskim, obecnie redaktor miesięcznika "Doradca Podatkowy – Gazeta Klientów Kancelarii" i serwisu "e-Doradca Podatkowy"

Nakład wyczerpany
Inne pozycje tego autora
Książka Księgowość małej firmy 2015 w ksiegarnia-wrzeszcz.pl
Księgowość małej firmy 2015
Sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem … – dla wielu to kusząca perspektywa; dlatego wielu przedsiębiorczych Polaków zakłada działalność gos...
Cena: 51,00zł
Książka Kasy fiskalne 2011 w ksiegarnia-wrzeszcz.pl
Kasy fiskalne 2011
Zmiana stawek VAT, poszerzenie zakresu czynności objetych ewidencjonowaniem oraz zmiany szeregu przepisów dotyczących stosowania kas fiskalnych...
Cena: 49,00zł
Książka Własna firma Jak założyć i poprowadzić 2015 w ksiegarnia-wrzeszcz.pl
Własna firma Jak założyć i poprowadzić 2015
Książka - w formie przewodnika - adresowana jest do osób planujących rozpocząć działalność gospodarczą na własny rachunek. W sposób przystępny, prakty...
Cena: 40,00zł
Książka Spółki. Jaką wybrać? Forma prawna i organizacja w ksiegarnia-wrzeszcz.pl
Spółki. Jaką wybrać? Forma prawna i organizacja
Jaką spółkę najlepiej jest założyć i prowadzić? Plusy i minusy poszczególnych rodzajów spółek Optymalizacja podatkowa przy wyborze spółki i ...
Cena: 69,00zł
Książka Ryczałt w praktyce 2012 w ksiegarnia-wrzeszcz.pl
Ryczałt w praktyce 2012
Kiedy warto wybrać ryczałt?Stawki ryczałtUlgi dla ryczałtowcówZawieszenie działalności gospodarczejRyczałt jest atrakcyjną formą opodatkowania stoso...
Cena: 55,00zł
Książka Spółki 2013. Jaką wybrać? Forma prawna i organizacja w ksiegarnia-wrzeszcz.pl
Spółki 2013. Jaką wybrać? Forma prawna i organizacja
    Jaką spółkę najlepiej jest założyć i prowadzić?    Plusy i minusy poszczególnych rodzajów spółek    Optymalizacja podatkowa przy wyborze spółki i ...
Cena: 69,00zł
... jest pusty