Autorzy: Wydawnictwo: DIFIN
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 215
Oprawa: miękka
Format: B5
ISBN: 978-83-7641-606-9
Cena: 49zł
Nakład wyczerpany
W centrum rozważań opracowania postawiono ucznia o
inteligencji niższej niż przeciętna. Jest to uczeń mieszczący się w
granicach szeroko rozumianej normy intelektualnej, którego jednak
możliwości i umiejętności w widoczny sposób odbiegają od możliwości i
umiejętności prezentowanych przez większość uczniów, będących w tym
samym wieku, o rozwoju intelektualnym kształtującym się na poziomie
inteligencji przeciętnej (i wyższej).
Adresatami publikacji są
wychowawcy, nauczyciele, rodzice i opiekunowie uczniów o inteligencji
niższej niż przeciętna. Publikacja ma za zadanie wyjaśnić, na jakie
problemy w funkcjonowaniu w szkole i grupie rówieśniczej może natrafić
uczeń o takiej inteligencji. Ukazuje różnice w funkcjonowaniu uczniów z
normą intelektualną i uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna.
W
książce nauczyciele znajdą szereg wskazówek, w jaki sposób można
dostosowywać wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb uczniów z
inteligencją niższą niż przeciętna. Publikacja może okazać się pomocna
przy konstruowaniu Planów Działań Wspierających dla uczniów ze
specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Rozdział 2. Uczeń o inteligencji niższej niż przeciętna
Rozdział 3. Niepowodzenia szkolne uczniów i sposoby ich przezwyciężania
Rozdział 4. Następstwa niepowodzeń szkolnych
Rozdział
5. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb
psychofizycznych i edukacyjnych ucznia z inteligencją niższą niż
przeciętna
Rozdział 6. Metodologiczne podstawy badań własnych
Rozdział 7. Środowisko rodzinne badanych uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna
Rozdział 8. Rozwój psychoruchowy uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna na podstawie badań empirycznych
Rozdział 9. Sytuacja szkolna uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna
Rozdział 10. Formy pomocy udzielanej uczniom o inteligencji niższej niż przeciętna
Rozdział 11. Dalszy rozwój kariery szkolnej badanych uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna
Zakończenie
Spis tabel