Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 1
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 212
Oprawa: miękka
Format: B5
ISBN: 978-83-264-1535-7
Cena: 55zł
Nakład wyczerpany
Książka jest
poświęcona employer brandingowi - stosunkowo nowej, interesującej
koncepcji w dziedzinie HR, obejmującej wszystkie działania podejmowane
przez organizację, które mają na celu budowanie jej wizerunku jako
atrakcyjnego pracodawcy, a także wspierają jej strategiczne cele
biznesowe. Autor wskazuje, jak wiele firma może zyskać dzięki odpowiedniemu zarządzaniu swoją marką jako pracodawca.
Przekonuje, że czasem niewielka zmiana, niewymagająca dużych nakładów
finansowych, może przynieść zaskakująco dobre rezultaty. Zastosowanie
tej koncepcji w praktyce pozwoli organizacjom doskonalić się, z
korzyścią dla jej pracowników, ułatwi budowanie przewagi konkurencyjnej,
osiąganie zysków i pomoże zrealizować cele, jakie powinny przyświecać
każdemu innowacyjnemu przedsiębiorstwu.
W książce szczegółowo omówiono:
- ideę i kształtowanie się employer brandingu,
- zmiany w podejściu do narzędzi wizerunkowych w świetle ostatnich
- przemian gospodarczo-ekonomicznych,
- kontekst socjologiczny koncepcji budowania wizerunku pracodawcy,
- trendy w employer brandingu na polskim rynku,
- główne obszary zainteresowań ekspertów od employer brandingu,
- uwzględnienie koncepcji employer brandingu w strategii organizacji,
- zagadnienia zwrotu z inwestycji w employer branding,
- analizę wizerunku firmy na podstawie monitoringu mediów,
- najważniejsze obszary employer brandingu wewnątrz przedsiębiorstwa,
- problematykę employer brandingu zewnętrznego,
- koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu i korzyści z jej wdrażania,
- najważniejsze działania w zakresie employer brandingu.
Książka została wzbogacona o przykłady dobrych praktyk w dziedzinie
budowania wizerunku pracodawcy na polskim rynku. Pracownicy działów
zasobów ludzkich, a także menedżerowie i właściciele firm znajdą w niej
wiele inspirujących przykładów i praktycznych wskazówek.