Wydawnictwo: PRESSCOM
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 237
ISBN: 978-83-67236-04-1
Czy w Twojej jednostce oceny okresowe stanowią skuteczne narzędzie do motywowania, czy raczej jest to przykry obowiązek? Oczekiwania pracowników administracji publicznej względem pracodawców rosną – chcą oni być doceniani, oczekują informacji zwrotnej i wskazania, z którymi zadaniami sobie radzą, a które działania wymagają poprawy. Co jednak zrobić, gdy informacje, które trzeba przekazać, nie są pozytywne? Na jakich kryteriach się oprzeć i jak poprowadzić rozmowę? Czy to możliwe, aby mimo nieuzyskania oczekiwanej oceny pracownik był pełen zapału do pracy?
Oceny okresowe w administracji publicznej Przewodnik to kompleksowy zbiór praktycznych informacji o ocenach okresowych pracowników administracji publicznej. Ukazuje możliwości i zalety wdrożenia kompetencyjnego systemu zarządzania. Zwraca uwagę na istotne, a często pomijane funkcje ocen pracowniczych, które powinny być traktowane nie tylko jako narzędzie rozliczania i korygowania błędów pracownika, ale także motywowania i nagradzania.
Obszerną część zajęły tu gotowe do wykorzystania wzory arkuszy ocen i sprawdzone metody ich przeprowadzania, a także modele rozmów oceniających pracownika. W opracowaniu znalazł się także bank około 80 pomocnych pytań wraz z instrukcją tworzenia nowych, dostosowanych do potrzeb jednostki. Autorka podpowiada, jak wybrać kompetencje adekwatne do poszczególnych stanowisk, oraz proponuje wskaźniki oceny i ich skale. Dzięki temu przełożony z łatwością określi i nazwie konkretne zachowania pracownika, by następnie wskazać mu, co powinien robić, a czego unikać, aby otrzymać ocenę, na której mu zależy.
Kto powinien korzystać z przewodnika? Na pewno instytucje, które planują wdrożyć skuteczny system ocen lub już to zrobiły i chciałyby czerpać z doświadczeń innych. Dla pracowników działów personalnych przydatne będą gotowe wzory, w tym regulamin i formularze ocen. Dla przełożonych – 30-dniowy dziennik coachingowy, dzięki któremu wypracują i wzmocnią nawyk przekazywania informacji zwrotnej. Prostota i przejrzystość przekazu sprawia, że książka może zainteresować tak naprawdę każdego, kto chce rozwinąć swoje umiejętności komunikowania się w zespole.