Autorzy: Wydawnictwo: DIFIN
Wydanie: 2
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 336
Oprawa: miękka
Format: B5
ISBN: 978-83-7641-353-2
Cena: 79zł
Nakład wyczerpany
Książka
adresowana jest do tych wszystkich czytelników, którzy interesują się
funkcjonowaniem administracji publicznej. Może być wykorzystywana nie
tylko przez pracowników urzędów publicznych (szczególnie samorządowych),
ale również przez radnych, którzy chcą oceniać jakość funkcjonowania
urzędu. Oprócz popularnych systemów zarządzania jakością książka zawiera
opis podstawowych metod oceny i doskonalenia jakości (różne modele,
standardy, wskaźniki). Wskazuje, jak w prosty sposób można wpływać na
efektywność pracy urzędów. Jej odbiorcami mogą być również studenci
kierunku prawa, administracji, zarządzania, ekonomii. Każda osoba,
która pełni funkcję starosty, prezydenta i burmistrza czy sekretarza
powinna zapoznać się z zaleceniami dotyczącymi stosowania podejścia
procesowego. Ich wiedza w tym zakresie może wpłynąć na funkcjonowanie
urzędu i uchwalane zewnętrzne przepisy prawne. Autor wyraża nadzieję, że
cenne mogą być zalecenia dotyczące przeprowadzania samooceny. Już
bowiem co piąty urząd deklaruje wdrożenie systemów znormalizowanych
zarządzania jakością. Uwzględnienie w tym procesie warunków skutecznej
implementacji (m.in. umów społecznych, zaufania, odpowiedniej struktury
organizacyjnej) może w znaczącym stopniu wpłynąć na obniżenie kosztów
jakości.
W nowym, drugim wydaniu książki czytelnik znajdzie
również wyniki badań dotyczących korzyści, jakie odniosły urzędy
stosujące system zarządzania według normy ISO9001.