Autorzy: Wydawnictwo: C.H. Beck
Wydanie: 2
Seria: Zarządzanie
Rok wydania: 2009
Ilość stron: 340
ISBN: 978-83-255-0185-3
Cena: 55zł
Nakład wyczerpany
Prezentujemy drugie wydanie podręcznika do przedsiębiorczości, który – dzięki połączeniu z materiałami do ćwiczeń – zawiera kompleksową wiedzę zarówno teoretyczną, jak i praktyczną. Nowe wydanie zostało również poszerzone o tematykę związaną z innowacjami oraz z przedsiębiorczością międzynarodową.
Praca zawiera współczesne koncepcje przedsiębiorczości w ujęciu procesowym, obejmującym pełny cykl rozwoju przedsiębiorstwa, od założenia małej firmy, poprzez wszystkie fazy jej rozwoju, aż po przekształcenie jej w dużą firmę. Autorzy zwracają uwagę zwłaszcza na takie zagadnienia, jak:
· przygotowanie do założenia firmy – sposoby rozpoznawania możliwości i szans rynkowych, źródła pomysłów na biznes i planowanie jego przyszłości,
· działalność innowacyjna traktowana jako źródło przedsiębiorczości,
· trudny start – zagrożenia związane z utratą płynności finansowej i przekroczeniem progu rentowności,
· czynniki sukcesu lub niepowodzenia firmy – czyli jak przetrwać na rynku,
· poszukiwanie nowych źródeł wzrostu (giełda lub rynek pozagiełdowy), dające początek nowemu cyklowi rozwoju – dużej firmy.
Każdy rozdział jest podzielony na część teoretyczną i studium przypadku, opisujące rzeczywistą sytuację zaczerpniętą z życia przedsiębiorstw. Ich analiza umożliwia Czytelnikowi wczucie się w rolę przedsiębiorcy i spojrzenie na zaistniałe problemy jego oczami. Studium przypadków może być podstawą gry symulacyjnej, uczącej sposobów wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce gospodarczej.
Publikacja jest przeznaczona zarówno dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, jak i dla praktyków – przedsiębiorców, menedżerów i wszystkich osób zainteresowanych problematyką przedsiębiorczości.