Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 1
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 224
Oprawa: miękka
Format: B5
ISBN: 978-83-264-4050-2
W pracy Marka, Konsument, Badacz. Spotkania na rynku omówiono zastosowanie badań marketingowych z perspektywy korzyści, jakie przynoszą one w praktyce marketingowej, a także w tworzeniu strategii firmy i budowaniu przewagi konkurencyjnej produktu. Opracowanie dostarcza niezbędnej wiedzy metodologicznej, która przygotowuje Czytelnika do fachowego wykorzystania wyników badań konsumenckich.
W publikacji Marka, Konsument, Badacz. Spotkania na rynku przedstawiono m.in.:
-przegląd rodzajów badań konsumenckich,
-kryteria wyboru firmy badawczej,
-kryteria oceny poprawności metodologicznej i warsztatowej badań,
-sposoby odczytywania i interpretacji wyników badań konsumenckich.
Adresaci:
Książka Marka, Konsument, Badacz. Spotkania na rynku skierowana jest do drobnych i średnich przedsiębiorców, którzy potrzebują specjalistycznej wiedzy o możliwościach wykorzystania badań konsumenckich do wspierania własnego biznesu. Będzie także przydatna początkującym badaczom.
Autorka ma rację, że w badaniach rynku uważniej przyjrzeć się należy samemu konsumentowi, jego sposobom działania w warunkach różnorakiej niepewności, ryzyka i kryzysu. Pomóc w tym może wiedza metodologiczna badacza - socjologa, jak też znajomość sztuki łączenia w całość, jaką powinien posiadać dobry menedżer. Zawsze wymaga to także wyobraźni społecznej. Te walory książka Katarzyny Staszyńskiej z pewnością posiada.
prof. dr hab. Witold Morawski, Akademia Leona Koźmińskiego
Katarzyna M. Staszyńska - doktor socjologii, adiunkt w Akademii Leona Koźmińskiego, wykładowca w Collegium Civitas; niezależny konsultant w badaniach społecznych i rynkowych; prowadzi wykłady z zakresu metodologii badań społecznych oraz metod badań stosowanych; w latach 2003-2009 członek Rady Ekspertów Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów; autorka licznych publikacji naukowych i artykułów dotyczących metod, zastosowań i historii badań rynku oraz opinii publicznej.