Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 1
Seria: AKADEMICKA / ekonomia
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 252
Oprawa: miękka
Format: B5
ISBN: 978-83-264-3844-8
Cena: 59zł
Nakład wyczerpany
Koncepcja
społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (Corporate Social
Responsibility) to filozofia działania oparta na zasadzie poszanowania
interesów wszystkich podmiotów funkcjonujących w organizacji i jej
otoczeniu.
W książce wyjaśniono pojęcia i zagadnienia z zakresu społecznej odpowiedzialności. Wskazano,
jak można je włączyć do strategii przedsiębiorstwa, aby stały się
narzędziem rozwiązywania problemów, minimalizowania ryzyka i poprawy
reputacji firmy. Dzięki lekturze można:
- zrozumieć koncepcję społecznej odpowiedzialności oraz jej powiązania z innymi koncepcjami z zakresu zarządzania,
- poznać standardy i modele zarządzania społeczną odpowiedzialnością,
- dowiedzieć się, jak przedsiębiorstwa mogą umiejętnie tworzyć relacje z interesariuszami,
- poznać narzędzia zarządzania społeczną odpowiedzialnością oraz ich praktyczne zastosowania.
Adresaci:
Opracowanie jest skierowane do studentów kierunków ekonomicznych, a
także do przedsiębiorców, menedżerów zarządzających relacjami
społecznymi w organizacjach, pracowników działów HR i PR
odpowiedzialnych za budowanie relacji z interesariuszami.
Studenci będą wdzięczni za usystematyzowanie wiedzy i przekrojowe
pokazanie światowych trendów i koncepcji. Praktycy CSR-u mogą znaleźć w
książce teoretyczną podstawę modeli i narzędzi, których używają w swojej
pracy. Warto zapoznać się z tą publikacją, aby odświeżyć lub
uporządkować swoją wiedzę, a także znaleźć inspiracje na przyszłość.
Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu