"StrategIZE" jest grą decyzyjną dotyczącą planowania strategicznego. Gracze, wcielając się w rolę zewnętrznych konsultantów, przeprowadzają proces planowania i wdrażania strategii w średniej wielkości firmie produkcyjnej. Proces decyzyjny odbywa się w ramach zespołów, na które prowadzący dzieli grupę uczestników przed rozpoczęciem rozgrywki. Zaimplementowane w grze pojęcia i modele, odnoszące się do formułowania i wdrażania strategii w organizacji, w przystępny sposób przybliżają realia tego procesu.
Naturalnymi odbiorcami gry są wszystkie osoby zainteresowane tematyką planowania strategicznego. To zarówno praktycy, jak i teoretycy: trenerzy, menedżerowie i wykładowcy. Gra umożliwia naukę procesu planowania i wdrażania strategii, ale także strukturyzuje i poszerza dotychczas posiadaną wiedzę.
Gra została osadzona w realiach, które z powodzeniem można dostosować do różnego typu środowisk. Stąd też możliwe staje się jej przeprowadzenie wśród pracowników różnej wielkości przedsiębiorstw, począwszy od małych firm, a skończywszy na korporacjach. Gra świetnie sprawdza się również jako aktywizująca metoda nauki stosowana wśród studentów.
Piotr Prokopowicz - doktor nauk humanistycznych, psycholog i socjolog organizacji. Pracownik naukowy w Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych UJ, współwłaściciel, trener i partner w firmie doradczej 313 Consulting, zajmującej się tworzeniem i wdrażaniem innowacyjnych projektów rekrutacyjnych i rozwojowych z wykorzystaniem autorskich gier symulacyjnych. Specjalista w zakresie badań organizacji, rekrutacji i selekcji oraz analizy danych. Współpracownik i wykładowca Cologne Business School i Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prowadzi kursy akademickie z zakresu m.in. psychologii rekrutacji i selekcji, biznesowych gier symulacyjnych, diagnozy organizacji oraz planowania i rozwoju organizacji w kontekście międzynarodowym. Koordynator zespołu ds. monitoringu wdrażania strategii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor i redaktor wielu opracowań, książek i artykułów na temat socjologii i psychologii zarządzania.
Grzegorz Żmuda - psycholog i socjolog organizacji, dyrektor zarządzający w Interdyscyplinarnym Centrum Badań i Rozwoju Organizacji przy Zakładzie Psychologii Społecznej w Instytucie Psychologii UJ, współwłaściciel, analityk i partner w firmie doradczej 313 Consulting, zajmującej się tworzeniem i wdrażaniem innowacyjnych projektów rekrutacyjnych i rozwojowych z wykorzystaniem autorskich gier symulacyjnych. Współpracownik i wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego. Współtwórca, a w latach 2009-2013 koordynator ścieżki specjalizacyjnej Psychologia Organizacji w IPs UJ. Prowadzi kursy akademickie z zakresu m.in. psychologii personelu, biznesowych gier symulacyjnych oraz diagnozy organizacji. Specjalista w zakresie badań organizacji, modelowania gier biznesowych i strategicznych oraz analizy danych. Członek zespołu ds. monitoringu wdrażania strategii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor i redaktor wielu opracowań, książek i artykułów dotyczących psychologii biznesu i zarządzania.
Marianna Król - psycholog, doktorantka w Zakładzie Psychologii Społecznej Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, członkini Interdyscyplinarnego Centrum Badań i Rozwoju Organizacji przy Zakładzie Psychologii Społecznej w Instytucie Psychologii UJ, współwłaścicielka i partner w firmie doradczej 313 Consulting, zajmującej się tworzeniem i wdrażaniem innowacyjnych projektów rekrutacyjnych i rozwojowych z wykorzystaniem autorskich gier symulacyjnych. Współpracownik i wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prowadzi kursy akademickie z zakresu psychologii coachingu i biznesowych gier symulacyjnych. Jako trener i coach specjalizuje się w prowadzeniu programów rozwojowych dla firm i organizacji, w ramach których prowadzi szkolenia z zakresu umiejętności miękkich niezbędnych do skutecznego działania w złożonym środowisku biznesowym oraz indywidualne sesje coachingowe skoncentrowane na zwiększaniu efektywności i motywacji pracowników. Autorka artykułów z zakresu zastosowania biznesowych gier symulacyjnych jako narzędzia oceny i rozwoju.