Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 1
Seria: MONOGRAFIE
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 856
Oprawa: twarda
Format: A5
ISBN: 978-83-264-1630-9
W publikacji w kompleksowy sposób przedstawiono istotne w praktyce i dyskusyjne aspekty prawa reklamy,
w tym zagadnienia z zakresu zwalczania nieuczciwej reklamy, reklamy
wybranych towarów i usług, reklamy w mediach, ochrony własności
intelektualnej i dóbr osobistych w reklamie, dochodzenia roszczeń i
stosowanych sankcji.
W opracowaniu uwzględniono szereg polskich aktów prawnych, prawo
międzynarodowe, prawo Unii Europejskiej oraz wybranych państw
członkowskich, prawo amerykańskie, a także regulacje pozaprawne, takie
jak kodeksy postępowania w dziedzinie reklamy. Zaprezentowano
również bogaty wybór piśmiennictwa polskiego i zagranicznego, najnowsze
orzecznictwo sadów krajowych, Trybunału Sprawiedliwości, Europejskiego
Trybunału Praw Człowieka, a także decyzje Prezesa Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów oraz uchwały Komisji Etyki Reklamy. Rozważania
prawne wzbogacono o analizę wybranych problemów ekonomicznych i
psychologicznych, niezbędnych do prawidłowego stosowania prawa reklamy.
Monografia została napisana przez kilkudziesięciu teoretyków oraz praktyków prawa reklamy.
Adresaci:
Książka skierowana jest do prawników zajmujących się prawem reklamy,
ochrona konsumentów i konkurentów, sędziów, przedsiębiorców,
reklamodawców i twórców reklamy. Tematyka przedstawiona w publikacji
zainteresuje również przedstawicieli nauki oraz studentów prawa,
administracji, marketingu, psychologii, socjologii i dziennikarstwa.