Opinie o nas
Opinie o nas na opineo.pl
Opinie o nas na allegro.pl
Kategorie
Zobacz również

Ustawa o prawach konsumenta

Książka Ustawa o prawach konsumenta w ksiegarnia-wrzeszcz.pl

Autorzy:  

Namysłowska Monika, Skoczny Tadeusz


Wydawnictwo:  

C.H. Beck


Seria:  Zarys Prawa
Rok wydania:  

2015


Ilość stron:  412
ISBN:  
978-83-255-7084-2
Do pobrania:
Cena: 160zł
Opis
Publikacja w sposób kompleksowy prezentuje regulacje ustawy o prawach konsumenta z punktu widzenia praktyków i teoretyków prawa. Na szczególną uwagę zasługuje grupa rozwiązań prawnych dotycząca obowiązków informacyjnych. Jest to swoista próba doregulowania pewnych obszarów, tj. umów które do tej pory pozostawały poza regulacjami ustawowymi. Ustawodawca reguluje tu zakres obowiązku informacyjnego, ale również wskazuje, kiedy przedsiębiorca powinien takie informacje przekazać.

Publikacja omawia najistotniejsze kwestie związane z zagadnieniami ochrony konsumenta, poczynając od wpływu dyrektywy 2011/83/UE o prawach konsumentów nie tylko na polski porządek prawny, ale i na uregulowania w innych państwach, m.in. Niemczech, Holandii i   Włoszech.

Publikacja traktuje również o założeniach polskiej ustawy o prawach konsumenta z 30.5.2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 827). Autorzy omawiając zagadnienia ogólne skupiają się na: problemach interpretacyjnych związanych z pojęciem „umowa zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa”, specyfice umów o dostarczanie treści cyfrowych w świetle ustawy o prawach konsumenta, wyłączeniach z zakresu stosowania ustawy o prawach konsumenta (ze szczególnym uwzględnieniem wyłączenia umów o usługi zdrowotne), skutków prawnych świadczenia konsumentowi niezamówionych towarów i usług.

Część poświęcona obowiązkom informacyjnym przedsiębiorcy wobec konsumenta w wyczerpujący sposób traktuje o skutkach prawnych naruszenia obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy zamierzającego zawrzeć umowę z konsumentem, nowym wykroczeniu związanym z naruszeniem obowiązku informacyjnego wobec konsumenta.

Równie istotną kwestią poruszaną w publikacji jest prawo konsumenta do odstąpienia od umowy w tym m.in. zagadnienia związane z: konsumenckim uprawnieniem do odstąpienia od umowy w czasie do namysłu,  wyłączenie prawa odstąpienia od umowy w ustawie o prawach konsumenta (problemy interpretacyjne na przykładzie biletów wstępu), zakresem czynności sądu w sprawach o ochronę konsumenta niepoinformowanego o prawie do odstąpienia w świetle dotychczasowych i nowych uregulowań.

Publikacja zawiera również omówienie zagadnień związanych z umowami dotyczącymi usług finansowych na odległość.

Kolejna część skupia się na zmianach w Kodeksie cywilnym dokonanych ustawą o prawach konsumenta. Autorzy wnikliwie omawiają wpływ  nowych przepisów o ochronie praw konsumenta w zakresie: rękojmi i gwarancji przy sprzedaży, a także odpowiedzialności za wady fizyczne rzeczy.

W ostatniej części poddano analizie wpływ ustawy o prawach konsumenta na ochronę klienta korzystającego z usług turystycznych, relacji konsument a odbiorca na rynku energetycznym i praw konsumenta na rynku pocztowym.

Publikacja adresowana jest w szczególności do prawników, ekonomistów, urzędników, przedsiębiorców, studentów i nauczycieli akademickich, konsumentów, a także do wszystkich, którzy chcą  pogłębić swoją wiedzę o prawach konsumenta.
Inne pozycje tego autora
Książka Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz 2014. Wydanie 2 w ksiegarnia-wrzeszcz.pl
Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz 2014. Wydanie 2
Praktyczne opracowanie tematu:Drugie wydanie Ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarza to prawie 1600 stron w nowym, większym formacje, ...
Cena: 295,00zł
Książka Ustawa o ochronie baz danych. Komentarz 2013 w ksiegarnia-wrzeszcz.pl
Ustawa o ochronie baz danych. Komentarz 2013
W epoce rozwijającego się społeczeństwa informacyjnego problematyka ochrony baz danych, szczególnie elektronicznych udostępnianych online, ma coraz wi...
Cena: 55,00zł
Książka Reklama. Aspekty prawne w ksiegarnia-wrzeszcz.pl
Reklama. Aspekty prawne
W publikacji w kompleksowy sposób przedstawiono istotne w praktyce i dyskusyjne aspekty prawa reklamy, w tym zagadnienia z zakresu zwalczania nieucz...
Cena: 89,00zł
Książka Czarna lista nieuczciwych praktyk handlowych a granice prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji w Unii Europejskiej. Analiza prawnoporównawcza w ksiegarnia-wrzeszcz.pl
Czarna lista nieuczciwych praktyk handlowych a granice prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji w Unii Europejskiej. Analiza prawnoporównawcza
W książce przedstawiono problematykę czarnej listy nieuczciwych praktyk handlowych, wprowadzonej załącznikiem I do dyrektywy 2005/29/WE o nieuczciwych...
Cena: 84,00zł
Książka Ustawa o prawach konsumenta Komentarz 2015 w ksiegarnia-wrzeszcz.pl
Ustawa o prawach konsumenta Komentarz 2015
Ustawa o prawach konsumenta zmieniła w istotny sposób dotychczas obowiązujące przepisy odnoszące się do uprawnień konsumentów i obowiązków przedsiębio...
Cena: 143,00zł
Książka Prawo konkurencji 25 lat w ksiegarnia-wrzeszcz.pl
Prawo konkurencji 25 lat
Książka zawiera zbiór referatów wygłoszonych w dniach 13-15 kwietnia 2015 r. w trakcie Pierwszego Polskiego Kongresu Prawa Konkurencji zatytułowanego ...
Cena: 185,00zł
... jest pusty