Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 2
Seria: DLA LIDERÓW BIZNESU
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 272
Oprawa: twarda
Format: B5
ISBN: 978-83-264-3120-3
Cena: 49zł
Nakład wyczerpany
W kontekście współczesnych uwarunkowań zewnętrznych formalne struktury hierarchiczne w firmach przestały być efektywne. Jedynie realna organizacja ze swymi rozległymi sieciami powiązań jest na tyle sprawna, że może reagować na warunki istniejące w nowym otoczeniu, które powstało wskutek masowej emancypacji konsumentów i pracowników.
Rozwijając tę tezę, Emmanuel Gobillot, dyrektor w firmie konsultingowej Hay Group, dowodzi, że współcześni przywódcy, chcąc osiągać lepszą efektywność, muszą angażować się w szerokie relacje z pracownikami i konsumentami, oparte na zaufaniu i konstruktywnym dialogu. Budując sugestywny obraz nowoczesnego przywództwa, wskazuje:
-na czym polega budowanie trwałych powiązań między organizacją a jej klientami,
-jaka jest istota wywierania wpływu w przywództwie przez integrację,
-w jaki sposób budować zaangażowanie poprzez zaufanie, nadawanie znaczenia i podtrzymywanie dialogu,
-jak rozwijać umiejętności i zachowania typowe dla przywództwa integracyjnego.
Teorię ilustrują barwne przykłady zaczerpnięte z życia, jej praktyczne zastosowanie w organizacji umożliwia szczegółowy opis postępowania w rozbiciu na etapy, a ocenę stanu organizacji i własnych predyspozycji przywódczych ułatwiają narzędzia diagnostyczne w formie testów, podsumowujące poszczególne części. Książka będzie nieocenioną pomocą nie tylko dla kadry kierowniczej firm, ale także dla wszystkich zainteresowanych nowoczesnymi tendencjami w zarządzaniu.