Autorzy: Wydawnictwo: PRESSCOM
Seria: Biblioteka Administracja Publiczna
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 216
ISBN: 978-83-62723-24-9
Cena: 115zł
Nakład wyczerpany
Petycje, skargi i wnioski codziennie trafiają na biurka urzędników, którzy muszą w każdym takim przypadku przeprowadzać oddzielne postępowania. W nawale spraw łatwo o naruszenie obowiązujących wymogów prawnych, które mogą sprawić problemy nawet najbardziej doświadczonym pracownikom urzędów.
W opracowaniu Postępowanie administracyjne w sprawie skarg i wniosków autor wskazuje m.in. podstawowe różnice między skargą a wnioskiem, w tym zasady ich klasyfikacji i rozbieżności w sposobie przeprowadzania postępowania. Uwzględnia wątpliwości pojawiające się w praktyce podczas rozpatrywania pism składanych w urzędach. Wyjaśnia, czy ogólne postępowania administracyjne mają pierwszeństwo przed trybem skargowo-wnioskowym. Przybliża także obowiązki związane z negatywnym załatwieniem skargi i przesłanki uznania jej za bezzasadną. Czytelnicy dowiedzą się, jak i kiedy sporządzać zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi, a zawarte w książce przykłady pism procesowych pomogą w jego sformułowaniu.
Autor osobny fragment książki poświęcił nowelizacji kpa, która weszła w życie w marcu 2012 roku i nałożyła na organy administracji obowiązek prowadzenia metryk sprawy. Opracowanie adresowane jest głównie do praktyków – zwłaszcza do pracowników terenowych organów administracji rządowej oraz jednostek samorządu terytorialnego.
Do książki Postępowanie administracyjne w sprawie skarg i wniosków dołączona jest płyta CD z przydatnymi wzorami dokumentów w edytowalnych wersjach.
Dr Przemysław Kledzik – adiunkt w Katedrze Prawa i Postępowania Administracyjnego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego i pracownik Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie. Autor licznych publikacji, wykłada na konferencjach i szkoleniach poświęconych zagadnieniom prawa administracyjnego i procedurom administracyjnym.