Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 1
Seria: MONOGRAFIE
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 264
Oprawa: twarda
Format: B5
ISBN: 978-83-264-3866-0
Sieci w
zarządzaniu są fascynującym obszarem badań wielu dyscyplin nauki, m.in.
socjologii, informatyki, medycyny i nauk ekonomicznych. Ten wdzięczny,
choć nadal słabo rozpoznany w zarządzaniu strategicznym obszar dociekań
wykształca jednak powoli spójne założenia poznawcze i własne metody
badań. Książka przedstawia strukturę wiedzy o sieciach w zarządzaniu strategicznym,
swoisty krajobraz widziany z perspektywy dotychczasowych ustaleń, ale
też pytań nadal wymagających odpowiedzi, opartych na bogatej literaturze
przedmiotu, oraz studium przypadku. Zaletą jest przejrzysty układ treści, ale też jasny wykład, który ułatwi czytelnikowi dalsze dociekania.
Opracowanie zawiera:
- definicję sieci w zarządzaniu strategicznym,
- przegląd problemów zarządzania, nurtów badawczych oraz ustaleń empirycznych,
- ilustrację zastosowania sieci - przykład praktyczny,
- krytyczne podsumowanie,
- listę referencyjną najważniejszych publikacji angielskojęzycznych
oraz prac referencyjnych polskich autorów dotyczących sieci w
zarządzaniu strategicznym.
Adresaci:
Publikacja ułatwi podejmowanie projektów badawczych w tym obszarze,
wskazując dotychczasowe ustalenia, istniejące nadal luki poznawcze oraz
proponując kierunki dalszych badań. W założeniu ma się stać pozycją
referencyjną dla badaczy, pracowników naukowych oraz praktyków.
Menedżerom pozwoli lepiej zrozumieć specyfikę sieci, a także rozwijać
kompetencje wykorzystywania sieci do osiągania celów organizacji.