Książka powstała
na podstawie projektu badawczego obejmującego wywiady z właścicielami,
twórcami i prezesami firm, które w ostatnich dwudziestu latach odniosły
spektakularny sukces. Omówiono w niej elementy nowego, efektywnego podejścia do biznesu, które odpowiada współczesnym uwarunkowaniom biznesowym.
Analizie poddano kilkanaście polskich firm, z którymi autor miał okazję
się zetknąć jako osoba bezpośrednio zaangażowana w zarządzanie (Redan),
jako doradca (mBank, Multibank, Tubądzin, Aflofarm) lub jako analityk
(RMF FM, Kruk, Sphinx, Dr Irena Eris, Atlas, Monnari, onet.pl,
Kolporter). Propozycja nowego paradygmatu biznesu była także
weryfikowana podczas współpracy szkoleniowo-konsultacyjnej z firmami
międzynarodowymi, takimi jak Unilever, Abbott, Microsoft czy HP.
"Książka Roberta Kozielskiego, choć inspirowana historią mBanku,
daleko wykracza poza ten temat, przedstawiając czytelnikowi paradygmaty
firmy XXI wieku. Kto nie chce pozostać w tyle, niech ją przeczyta".
Prof. dr hab. Andrzej Blikle, A. Blikle
"Czterolistna koniczyna, która stanowi symbol nowego paradygmatu w
biznesie, jest zarazem drogowskazem dla praktyków. Książka inspiruje do
poszukiwania niekonwencjonalnych rozwiązań problemów biznesowych. Liczne
przykłady nie tylko ilustrują przyjęte tezy, ale czynią jej lekturę
przyjemną, a niekiedy frapującą".
Prof. dr hab. Czesław Sikorski, Uniwersytet Łódzki
"Teza, że świat się zmienia, jest truizmem. Jednak mało kto zdaje
sobie sprawę z tego, jak bardzo i jak szybko zmienia się świat biznesu.
Przecież zawsze organizowano produkcję czy handel. Nic więc, zasadniczo,
się nie zmieniło. Książka Roberta Kozielskiego pokazuje, że... zmieniło
się niemal wszystko. Nie wiem, czy autor zdoła przekonać czytelników,
że dziś sens ma jedynie "pełna, spójna koncepcja prowadzenia biznesu, w
której zarządza się nie ludźmi i materiałami, ale wiedzą, rynkami i
procesami". (Ludzi trudno jest bowiem przekonać do rewolucji). Mam
wszakże nadzieję, że przynajmniej zachęci ich do refleksji".
Prof. dr hab. Dariusz Doliński, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie,Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu
"Książka jest źródłem nieocenionej wiedzy dla każdego ambitnego
menedżera, który stara się wyjść poza utarte schematy myślenia i
działania. Autor, który oprócz kariery akademickiej ma za sobą wiele
doświadczeń biznesowych, prezentuje najważniejsze wyzwania biznesu
przyszłości. Nowy paradygmat biznesu jest naszą rzeczywistością. Ci,
którzy to zrozumieją i przyjmą jako własny sposób działania, mają szansę
na sukces. Książka doskonale to ilustruje".
Sławomir Lachowski, twórca mBanku i Multibanku
"Od wielu lat poszukujemy odpowiedzi na pytanie, jak odnieść sukces w
biznesie. Książka Roberta Kozielskiego wpisuje się w nurt tych
poszukiwań. Autor przedstawia w niej oryginalną koncepcję czterolistnej
koniczyny, tworzącą nowy paradygmat biznesu. Każdy menedżer, który szuka
odpowiedzi na pytanie o źródła sukcesu, powinien przeczytać tę
książkę".
dr hab. Grzegorz Karasiewicz, prof. Uniwersytetu Warszawskiego