Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 1
Seria: ZARZĄDZANIE i MARKETING
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 248
Oprawa: twarda
Format: B5
ISBN: 978-83-264-3865-3
Książka
jest pierwszą w Polsce publikacją dotyczącą szybko rozwijających się
ostatnio aliansów marketingowych przedsiębiorstw i innych organizacji. Przedstawiono
tu charakterystykę aliansów marketingowych i sposobów zarządzania nimi w
celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku. Zaprezentowano
również przypadki ich zastosowania w praktyce gospodarczej i rezultaty
badań ankietowych prowadzonych przez autorów w dużych polskich
przedsiębiorstwach.
W książce szczegółowo omówiono:
- cechy aliansów marketingowych, ich rodzaje i przyczyny rozwoju,
- zarządzanie aliansami marketingowymi - wraz z analizą ich skuteczności i efektywności oraz koncepcją aliansu jako projektu,
- tworzenie sojuszy marek, multipartnerskie programy lojalnościowe,
licencjonowanie i franczyzę, współczesne porozumienia sponsoringowe,
- alianse marketingowe różnych podmiotów - przedsiębiorstw różnych
branż, organizacji kultury, sportu i jednostek samorządu terytorialnego,
właścicieli mediów.
Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona przede wszystkim dla kadry zarządzającej i
menedżerów przedsiębiorstw i instytucji, które zamierzają tworzyć
porozumienia kooperacyjne. Będzie także cennym źródłem wiedzy dla kadry
naukowej i studentów kierunków ekonomicznych.
Książka jest dziełem kilku autorów, którzy legitymują się licznymi
publikacjami i są wysokiej klasy specjalistami w dziedzinie będącej
przedmiotem tej pracy. Na polskim rynku wydawniczym nie było dotąd tak
wartościowego dzieła poświęconego tematyce aliansów marketingowych w
różnych dziedzinach życia, a więc w gospodarce, kulturze i sporcie.
Szczególnie istotne jest w tej pracy powiązanie zagadnień teoretycznych z
praktyką, co znajduje poparcie w licznych przykładach oraz wynikach
badań przeprowadzonych przez autorów w okresie kilku ostatnich lat.
Prof. dr hab. Klemens Białecki