Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 1
Seria: AKADEMICKA / ekonomia
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 596
Oprawa: miękka
Format: B5
ISBN: 978-83-264-1148-9
Publikacja stanowi wprowadzenie do niezwykle rozbudowanej dziedziny, jaką jest zarządzanie międzynarodowe.
Omawia najważniejsze zagadnienia związane z prowadzeniem międzykulturowej działalności,
m.in. wpływ aspektów kulturowych na zachowania ludzi w miejscu pracy
oraz na wewnętrzne systemy w firmie, globalne i strategiczne elementy
międzynarodowego biznesu, a także podkreśla rolę, jaką odgrywają
czynniki pozakulturowe w procesach podejmowania decyzji i ich wdrażania.
Aspekty teoretyczne zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków z
Europy, Stanów Zjednoczonych, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej,
Afryki i Azji, jak również licznymi ćwiczeniami ułatwiającymi utrwalenie
wiedzy.
Książka zawiera również aneks poświęcony planowaniu projektu lub rozprawy naukowej z dziedziny zarządzania międzynarodowego, co może się okazać pomocne szczególnie studentom studiów podyplomowych i MBA.
Poza głównymi tematami omówionymi w większości podręczników poświęconych międzynarodowemu zarządzaniu, publikacja obejmuje także zagadnienia, które nie są zazwyczaj poruszane w tym kontekście. Należą do nich:
- wpływ aspektów kulturowych na firmy rodzinne,
- nieformalny patronat, guanxi i wasda,
- globalizacja kontra lokalizacja,
- e-komunikacja,
- konwergencja i dywergencja w zagranicznych filiach,
- znaczenie zachodniego stylu zarządzania zasobami ludzkimi dla innych kultur,
- nadzór nad marką korporacyjną - kluczowy element stosunków między współczesnymi centralami firm i ich filiami.