Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 1
Seria: PORADNIKI ABC
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 184
Oprawa: miękka
Format: A5
ISBN: 978-83-264-1699-6
Autorzy są
adiunktami Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, współpracują z wieloma
uczelniami w całym kraju. Napisali wiele książek na temat marketingu i
zarządzania, m.in.: Marketing bezpośredni, Marketing usług medycznych, Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej. Dr
Monika Dobska jest kierownikiem Studium Podyplomowego "Zarządzanie w
Opiece Zdrowotnej", dr Paweł Dobski wykłada zarządzanie jakością w
służbie zdrowia na studiach podyplomowych i MBA, jest także konsultantem
w tej dziedzinie.
W publikacji autorzy kompleksowo omówili zagadnienia
interpretacji jakości usług medycznych oraz wskazali praktyczne aspekty
wdrażania koncepcji zarządzania przez jakość w podmiotach leczniczych. W książce zaprezentowano m.in. następujące zagadnienia:
- percepcja jakości usług medycznych,
- możliwości wdrożenia orientacji projakościowej w podmiotach leczniczych,
- znaczenie relacji profesjonalista-pacjent w kształtowaniu jakości usług medycznych,
- system jakości zgodny z normą ISO 9001:2008,
- korzyści wynikające z wdrożenia znormalizowanych systemów zapewnienia jakości w podmiotach leczniczych,
Adresaci:Zarządzanie jakością w podmiotach leczniczych jest książką
adresowaną do studentów zarządzania (poziom magisterski i podyplomowy), a
także do pracowników podmiotów leczniczych - przede wszystkim kadry
zarządzającej i personelu medycznego.
"Autorzy nie tylko przedstawili proces zarządzania jakością w usługach
medycznych, ale także wyjaśnili zawiłości i potrzebę działań
projakościowych w tych usługach. Dzięki temu ukazali wachlarz możliwych
rozwiązań wraz z uzasadnieniem warunków ich adaptacji",
Prcf. UE dr hab. Barbara Iwankiewicz-Rak,
Uniwefsytet Ekonomiczny we Wrocławiu