Autorzy: Wydawnictwo: DIFIN
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 256
Oprawa: miękka
Format: B5
ISBN: 978-83-7641-339-6
Praca została podzielona na dwie części. Pierwsza ma
charakter rozważań teoretycznych, w której na podstawie literatury
przedmiotu przedstawiono motywy i przyczyny stosowania outsourcingu,
teoretyczne podstawy tej koncepcji zarządzania oraz rodzaje powiązań
outsourcingowych. Część druga opracowania oparta została na badaniach
empirycznych, z nielicznymi uzupełnieniami teoretycznymi oraz aktami
prawnymi. Główny nurt rozważań koncentruje się na celach i formach
outsourcingu w polskim sektorze ochrony zdrowia oraz metodach i
narzędziach oceny efektywności tej koncepcji zarządzania.
Z recenzji dr hab. Wandy Błaszczyk, prof. UŁ:
Outsourcing zaliczany jest współcześnie do
najczęściej stosowanych w praktyce koncepcji zarządzania […]. Podłożem
dla ukształtowania szczególnej rangi outsourcingu są nasilające się
dążenia organizacji do utrwalenia swojej pozycji w konkurencyjnym i
zmiennym otoczeniu. Autorka książki w otoczeniu o takich cechach
poszukuje uwarunkowań podejmowanych w organizacjach działań
usprawniających ich funkcjonowanie […]. Swoje rozważania sytuuje w
nurcie metodologicznym nauk o zarządzaniu, dając temu wyraz w
sformułowanym celu głównym i tezie stanowiących podstawę Jej dociekań
naukowych. […] Zaproponowane przez Autorkę książki wykorzystanie miar
finansowych i modeli ekonometrycznych do oceny outsourcingu jako modelu
zarządzania użytecznego w podnoszeniu efektywności podmiotów sektora
ochrony zdrowia jest Jej oryginalnym wkładem w rozwiązanie tego
istotnego zagadnienia pozostającego dotychczas na peryferiach
zainteresowań nauki i praktyki zarządzania organizacjami.
Z recenzji dr. hab. Jana Sobiecha, prof. UEP:
Problematyka outsourcingu w zarządzaniu
instytucjami opieki zdrowotnej zasługuje na uwagę i pogłębioną analizę,
tak ze względów poznawczych, jak i aplikacyjnych. W ostatnich
dziesięcioleciach outsourcing z powodzeniem wykorzystywany jest w
zarządzaniu instytucjami opieki zdrowotnej we wszystkich państwach
świata, w tym w Polsce. Pomimo rosnącej liczby opracowań (głównie
artykułowych) w literaturze światowej i literaturze polskiej wiele
zagadnień tej problematyki nie zostało jeszcze rozpoznanych i
rozwiązanych, a praktyka zainteresowana jest poważnymi opracowaniami
zawierającymi wskazówki co do możliwości wykorzystania outsourcingu w
zarządzaniu. Książka […] ze względu na podejmowaną tematykę z pewnością
spotka się z zainteresowaniem czytelników, przede wszystkim praktyków
(menedżerów kierujących instytucjami składającymi się na sektor opieki
zdrowotnej w Polsce) oraz naukowców, przede wszystkim z zakresu nauk o
zarządzaniu, a także z zakresu ekonomiki zdrowia.