Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 2
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 208
Oprawa: twarda
Format: B5
ISBN: 978-83-264-8079-9
Nowe, zmienione wydanie bestsellerowej książki zawiera opis zweryfikowanej, wielokrotnie sprawdzonej metody przeprowadzenia wnikliwej analizy kultury organizacji i jej zmiany w pożądanym kierunku. Teoretyczną podstawą tej metody jest tzw. model wartości konkurujących, będący prawdopodobnie najczęściej na świecie wykorzystywanym modelem do oceny kultury, niezwykle przydatnym przy inicjowaniu programu znaczących udoskonaleń umiejętności kierowniczych i przywódczych.
Pomyślana jako poradnik, książka przedstawia skuteczne narzędzia, z których mogą korzystać liderzy i menedżerowie, by określić kulturę kierowanych przez siebie jednostek i przeprowadzić jej zmianę. Znajduje się tu też kwestionariusz do oceny umiejętności kierowniczych, pomagający efektywnie wspierać zmianę kultury firmy.
Szczegółowo omówiono:
znaczenie uwzględnienia kultury przy wprowadzaniu wszelkich programów poprawy efektywności,
proces identyfikacji typu kultury obecnej i pożądanej,
sporządzanie wykresów profili kultury w celu określenia obszarów, w których konieczne są zmiany,
etapy opracowywania i wdrażania programu zmiany kultury organizacyjnej,
dostosowywanie zestawu indywidualnych umiejętności kierowniczych do potrzeborganizacji - program rozwoju osobistego,
sposoby inicjowania pożądanych zmian kultury.
Publikacja przeznaczona jest dla konsultantów, dyrektorów i menedżerów wszelkiego typu organizacji. Połączenie cech praktycznego przewodnika z opracowaniem naukowym zawierającym analizę i podbudowę teoretyczną prezentowanych zagadnień sprawi, że dostarczy też cennego materiału badaczom, pracownikom naukowym i studentom kierunków związanych z zarządzaniem.
Tytułu oryginału: DIAGNOSING AND CHANGING ORGANIZATIONAL CULTURE