Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 2
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 232
Oprawa: miękka z tworzywa
Format: B5
ISBN: 978-83-264-3787-8
W książce omówiono biznesowe
skutki regulacji w dziedzinie prawa konkurencji. Zaprezentowano
najnowszy stan prawny i faktyczny w zakresie percepcji i stosowania
prawa konkurencji. Czytelnicy znajdą tu odpowiedzi na wiele ważnych
pytań, m.in.:
- Jak rozwijać biznes, aby nie popaść w konflikt z prawem konkurencji?
- Jak budować przewagę konkurencyjną firmy, aby nie spotkać się z zarzutem nadużywania dominującej pozycji na rynku?
- Jakie zapisy porozumień, konieczne z biznesowego punktu widzenia, nie będą sprzeczne z prawem konkurencji?
- Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby pożądana fuzja lub
przejęcie nie spotkały się z negatywną opinią organu antymonopolowego?
Drugie wydanie publikacji zostało
uzupełnione o antymonopolową analizę rekomendacji marketingowych Ph. Kotlera. Autorka szczegółowo omówiła też takie kwestie, jak
antykonkurencyjne
znaczenie pionowych porozumień między przedsiębiorstwami oraz analizy
rynkowe w prewencyjnej kontroli koncentracji. Ilustrację zastosowań regulacji antymonopolowych w praktyce stanowią liczne studia przypadków.
Książka powstała na podstawie doświadczeń autorki zdobytych w pracy na
stanowisku doradcy antymonopolowego dużych firm polskich i zagranicznych
oraz podczas tworzenia Urzędu Antymonopolowego i kierowania jego
pracami w pierwszym okresie polskiej transformacji.
Adresaci:
Opracowanie skierowane jest do studentów kierunków zarządzania oraz
czytelników zainteresowanych prowadzeniem biznesu, pragnących uniknąć
konfliktu z prawem konkurencji.