Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 2
Seria: SZKOLENIA (książki i materiały szkoleniowe)
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 432
Oprawa: miękka
Format: B5
ISBN: 978-83-264-8263-2
Wielu menedżerów próbuje wdrożyć w swoich przedsiębiorstwach metodologię pomiaru zwrotu z inwestycji (return on investment - ROI) w programy szkoleniowe. Sama znajomość tej metodologii nie gwarantuje jednak, że firma z sukcesem wprowadzi ją we wszystkich działach i na wszystkich stanowiskach. Potrzebne są do tego określone techniki i narzędzia. W książce przedstawiono najważniejsze informacje o metodologii ROI oraz sposoby rozwiązywania problemów i pokonywania barier związanych z wdrażaniem tego procesu.
Szczegółowo omówiono między innymi:
sposoby oceny gotowości firmy do wdrożenia modelu ROI,
strategie i narzędzia, które należy zastosować,
najważniejsze etapy i obszary wdrażania modelu ROI,
czynniki ułatwiające lub utrudniające jego wprowadzenie,
strategie tworzenia systemów oceny w firmie,
sposoby reagowania na osłabienie efektów pierwszych pomiarów rentowności inwestycji.
Dołączona do książki płyta CD zawiera kilkadziesiąt narzędzi, instrumentów i szablonów, które ułatwią pracę osobom i zespołom odpowiedzialnym za wdrażanie modelu ROI. Można na niej znaleźć obszerną analizę przypadku z odniesieniami do każdego rozdziału podręcznika, ilustrującą podstawy i sposoby podejmowania decyzji, a także szablony ułatwiające gromadzenie danych, plan analizy ROI, plan działania oraz arkusz kalkulacji kosztów.
Książka jest przeznaczona dla dyrektorów generalnych i finansowych, konsultantów ds. efektywności, menedżerów kierujących szkoleniami oraz specjalistów ds. zarządzania zasobami ludzkimi.
Tytuł oryginału: THE ROI FIELDBOOK: Strategies for Implementing ROI in HR and Training