Autorzy: Wydawnictwo: ODDK
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 116
Oprawa: miękka
Format: B5
ISBN: 978-83-7804-145-0
Wzorcowa dokumentacja zarządzania ryzykiem wraz z komentarzem, uwzględniająca najnowsze wymogi Ministra Finansów obowiązujące od grudnia 2012 r. !
Każdy kierownik jednostki sektora finansów publicznych ma obowiązek wprowadzić system zarządzania ryzykiem w jednostce będący jednym z elementów kontroli zarządczej.
Informacje zawarte w książce Zarządzanie ryzykiem w sektorze finansów publicznych:
-pozwalają na zapoznanie się z zasadami i technikami zarządzania ryzykiem w jednostkach budżetowych
-ułatwią stworzenie sprawnego systemu zarządzania ryzykiem w jednostce sektora finansów publicznych
-pomogą zbudować ramy formalno-organizacyjne zarządzania ryzykiem w jednostce z poszanowaniem przepisów ustawy o finansach publicznych i wytycznych Ministra Finansów.
Niezwykle pomocne w bieżącej pracy Zarządzanie ryzykiem w sektorze finansów publicznych są również gotowe przykładowe instrukcje ze wzorami dokumentów (przygotowane także w formacie MS Word na dołączonej płycie CD):
-Instrukcja w sprawie zasad i trybu wyznaczania celów jednostki, określania mierników ich realizacji oraz zasad monitorowania ich osiągnięcia
-Instrukcja zarządzania ryzykiem (wersja podstawowa dla jednostek, w których funkcjonują wieloosobowe komórki organizacyjne)
-Instrukcja zarządzania ryzykiem (wersja uproszczona dla jednostek, w których nie funkcjonują wieloosobowe komórki organizacyjne, zatrudniających niewielką liczbę pracowników na samodzielnych stanowiskach).
Obowiązki związane z właściwym zorganizowaniem systemu zarządzania ryzykiem określają m.in.:
-przepisy art. 68 ust 1 w związku z art. 68 ust. 2 pkt 7 i art. 69 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.)
-wytyczne Ministra Finansów zawarte w Komunikacie Nr 6 z dnia 6 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowych wytycznych dla sektora finansów publicznych w zakresie planowania i zarządzania ryzykiem (Dz.Urz. MF z 18 grudnia 2012, poz. 56).
Krzysztof Puchacz - Prawnik, specjalista z zakresu finansów publicznych, kontroli zarządczej, zamówień publicznych oraz odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Doradca ds. zamówień publicznych i kontroli zarządczej w wielu jednostkach sektora finansów publicznych. Były wieloletni pracownik organu kontroli państwowej (główny inspektor kontroli). Ceniony trener, autor wielu artykułów w prasie fachowej oraz publikacji książkowych.