Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 1
Seria: MONOGRAFIE
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 452
Oprawa: twarda
Format: B6
ISBN: 978-83-264-1430-5
Publikacja prezentuje podstawowe modele i metody zarządzania rozwojem mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw oraz instrumenty umożliwiające podwyższenie poziomu strategicznej działalności tej grupy przedsiębiorstw.
W opracowaniu podjęto dyskusję nad różnymi wariantami i metodami
zarządzania oraz przedstawiono przykłady rozwiązań, które pokazują
możliwości strategicznego rozwoju firm z sektora MŚP.
Główne obszary tematyczne to:
-
analiza różnych kierunków oraz uwarunkowań rozwoju firm z sektora MŚP -
kontekst strategiczny ich rozwoju w świetle badań empirycznych, rola
pozytywnego potencjału organizacji, sposoby pokonywania oporów w
procesie zmian,
- metody i techniki zarządzania, które powinny być
stosowane w procesie rozwoju mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw,
analiza przeżywalności firm oraz zarządzania progowego, identyfikacja
źródeł informacji w zarządzaniu firmami z sektora MŚP,
- zarządzanie
rozwojem małych i średnich przedsiębiorstw w praktyce - przykłady
strategii rozwoju w branży szkoleniowo-doradczej, wykorzystania
koncepcji lean management w wybranych firmach, rozwiązań w sferze
zarządzania wiedzą, zjawisk dysfunkcyjnych i patologicznych w firmach
sektora MŚP.
Zespół autorski stanowią pracownicy naukowo-dydaktyczni z czołowych ośrodków akademickich;
ich zainteresowania badawcze koncentrują się wokół modeli i metod
zarządzania rozwojem współczesnych mikro-, małych i średnich
przedsiębiorstw. Dzięki temu prezentowane treści teoretyczne uzupełnione są wynikami licznych badań
(zarówno ilościowych, jak i jakościowych) oraz analiz procesów
gospodarczych. Pogłębione rozważania teoretyczne i silne akcenty
empiryczne stanowią podstawowe zalety tej monografii, czyniąc ją gotową
do wykorzystania w praktyce gospodarczej firm sektora MŚP.
Adresaci:
Książka
będzie wartościowym źródłem wiedzy oraz konkretnych, przydatnych
rozwiązań dla przedsiębiorców i menedżerów z mikro-, małych i średnich
przedsiębiorstw, pomocnym w konstruowaniu strategii ich rozwoju. Powinna
też zainteresować studentów, uczestników studiów podyplomowych, kursów i
szkoleń oraz pracowników naukowo-dydaktycznych zajmujących się
problematyką zarządzania rozwojem firm z sektora MŚP.