Autorzy: Wydawnictwo: DIFIN
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 244
Oprawa: miękka
Format: B5
ISBN: 978-83-7641-496-6
Opracowanie ma na celu dostarczenie czytelnikowi podstawowej wiedzy
dotyczącej istoty turystyki biznesowej i jej znaczenia na rynku
turystycznym.
Publikacja składa się z sześciu rozdziałów.
Pierwszy rozdział książki poświęcono teoretycznym podstawom turystyki
biznesowej, zaś w drugiej części pracy skupiono się na formach turystyki
biznesowej, czyli turystyce konferencyjnej i kongresowej, turystyce
motywacyjnej i korporacyjnej oraz przemyśle wystawienniczym. Rozdział
trzeci dotyczy rynku turystyki biznesowej. W rozdziale czwartym
poruszono zagadnienie produktu turystyki biznesowej, a w rozdziale
piątym skupiono się na determinantach kształtowania i rozwoju produktu
turystyki biznesowej. Ostatnią część opracowania stanowi studium
przypadku dotyczące turystyki biznesowej na obszarze województwa
zachodniopomorskiego. W treści tego rozdziału zostały wykorzystane
wyniki badań ankietowych przeprowadzone w obiektach zakwaterowania
zbiorowego zlokalizowanych na terenie województwa zachodniopomorskiego i
sklasyfikowanych jako hotele, wśród przewoźników promowych
posiadających ofertę dla klientów biznesowych oraz wśród organizatorów
biznesowych imprez zbiorowych kreujących i realizujących imprezy
zbiorowe dla klienta biznesowego.
Na uwagę zasługuje fakt, iż w
polskiej literaturze brak jest zwartej publikacji książkowej dotyczącej
powyższych zagadnień. Opracowanie niniejsze jest więc w Polsce pierwszą
próbą przedstawienia problematyki turystyki biznesowej w takim
kształcie.
Z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Berbeki:
Niniejsza
publikacja jest studium teoretyczno-empirycznym, przede wszystkim o
dużych walorach aplikacyjnych. Z pewnością będzie ważnym materiałem
źródłowym zarówno dla środowisk naukowych, jak i branżowych. Sfera
terminologiczna turystyki biznesowej jest dość skomplikowana i w wielu
wypadkach niespójna. Autorka opracowania bardzo dobrze poradziła sobie z
jej uporządkowaniem i przedstawieniem określonych kategorii w logiczny i
przemyślany sposób. Należy podkreślić, że jest to element nowości
prowadzący do rozwoju nauki.
Z recenzji prof. dr hab. Beaty Meyer:
Niniejsze
opracowanie jest pierwszą w Polsce próbą przedstawienia problematyki
turystyki biznesowej w formie zwartej. Jego celem jest dostarczenie
podstawowej wiedzy na temat istoty turystyki biznesowej, jej form, rynku
oraz determinant, które warunkują jej rozwój. Autorka ponadto
przedstawia studium przypadku, dotyczące turystyki biznesowej w
województwie zachodniopomorskim.