Autorzy: Wydawnictwo: DIFIN
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 295
Oprawa: miękka
Format: B5
ISBN: 978-83-7641-740-0
Andrzej Żelazny – dyrektor generalny Chevrolet Nordic Cluster:
Trener skuteczny. Procedury dla prowadzących szkolenia to znakomita pozycja zarówno dla początkujących trenerów, jak i tych z bardzo dużym doświadczeniem. Książka w niezwykle interesujący i dogłębny sposób ukazuje całościowy przebieg procesu szkoleniowego: od pierwszego momentu spotkania, aż po uwagi uczestników na zakończenie sesji szkoleniowych. Z perspektywy mojej praktyki w kierowaniu przedsiębiorstwami gorąco polecam tę lekturę wszystkim szefom różnych szczebli zarządzania: od poziomu operacyjnego, po stanowiska strategiczne w każdej firmie. Styl naszego kierowania ludźmi oraz zespołami poprzez zlecanie projektów, spotkania indywidualne lub grupowe, sesje, burze mózgów czy warsztaty, może stać się dużo bogatszy i skuteczniejszy – wystarczy sięgnąć i wykorzystać choćby kilka wskazówek, które zawarte zostały w tym tekście.
Bartosz Janowicz – menedżer Zespołu Działań Rozwojowych i Szkoleń ING Bank Śląski S.A.:
Na samym początku zadziwił mnie pomysł ujęcia pracy na sali szkoleniowej w formie procedur. Czytając dalej, cieszyłem się z tego, że autor pokazuje sens kolejnych działań trenera, równocześnie podkreślając, jak ważne jest dostosowanie sposobu pracy z grupą do konkretnej sytuacji. Książka Trener skuteczny. Procedury dla prowadzących szkolenia zachęca do dyskusji i doskonalenia własnego warsztatu. Żałuję, że nie dostałem jej lata temu i jednocześnie cieszę się, że już mogę czerpać inspirację z tak bogatego doświadczenia Andrzeja.
Spis treści:
Przedmowa
Wstęp
Wprowadzenie. Jak korzystać z książki
Rozdział 1.Rozpoczęcie szkolenia – przedstawienie trenera, celów i agendy
Rozdział 2.Rozpoczęcie szkolenia – kontrakt merytoryczny i techniczny
Rozdział 3.Rozpoczęcie szkolenia – zbieranie oczekiwań i przedstawienie uczestników oraz zadanie przed szkoleniem
Rozdział 4.Faza różnicowania i oporu – procedura postępowania z uczestnikiem – konfrontacja z trenerem
Rozdział 5.Faza różnicowania i oporu – konfrontacja uczestnika z innym uczestnikiem szkolenia
Rozdział 6.Faza efektywnej współpracy – aktywizowanie uczestników
Rozdział 7.Zakończenie szkolenia – faza konsolidacji, czyli utrwalenie treści ze szkolenia
Rozdział 8.Zakończenie szkolenia – zadanie po szkoleniu i arkusz oceny szkolenia
Rozdział 9.Procedura informacji zwrotnej
Rozdział 10.Radzenie sobie z oporem
Rozdział 11.Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami i przygotowanie trenera do szkolenia
Rozdział 12.Pięć rodzajów ćwiczeń opartych na odgrywaniu ról
Rozdział 13.Procedura instrukcji do ćwiczenia oraz procedura omawiania ćwiczenia
Rozdział 14.Przygotowanie i omówienie studium przypadku
Rozdział 15.Procedura prowadzenia dyskusji
Rozdział 16.Etyka zawodu trenera
Rozdział 17.Dziwne sytuacje szkoleniowe i błędy trenerów – przykłady
Bibliografia