Opinie o nas
Opinie o nas na opineo.pl
Opinie o nas na allegro.pl
Kategorie
Zobacz również

Stawka większa niż biznes. Strategie rozwoju firm rodzinnych

Książka Stawka większa niż biznes. Strategie rozwoju firm rodzinnych w ksiegarnia-wrzeszcz.pl

Autorzy:  

Lewandowska Adrianna, May Peter


Wydawnictwo:  

Wolters Kluwer S.A.


Wydanie:  1
Seria:  LIDERZY BIZNESU
Rok wydania:  

2014


Ilość stron:  224
Oprawa:  miękka
Format:  B5
ISBN:  
978-83-264-3292-7
Cena: 45zł
Opis
Prowadzenie firmy rodzinnej jest wielką sztuką, ale też wielką szansą. Przedsiębiorstwa rodzinne mają ogromny wkład w tworzenie nowych miejsc pracy, w kształcenie zawodowe, wpływają na eksport i rozwój gospodarki narodowej. Są uosobieniem "kapitalizmu z ludzką twarzą": opłacalnego ekonomicznie i odpowiedzialnego społecznie. Styk biznesu i rodziny prowadzi jednak do szczególnych zależności. Rodzina może być albo największą wartością przedsiębiorstwa, albo jego największym problemem. Dlatego świadomość zachodzących w przedsiębiorstwie interakcji oraz uwzględnienie ich w procesie budowy strategii i przy podejmowaniu bieżących decyzji może przyczynić się do uniknięcia klasycznych błędów zarządzania i osiągnięcia sukcesu ekonomicznego. Autorzy odpowiadają na niezwykle ważne pytania:

    Skąd biorą się siła i potencjał rozwoju firm rodzinnych?
    Jakie zagrożenia wynikają z rodzinnego charakteru firm?
    Jaki wpływ na wybory strategiczne mają wartości i jak można je odkodować?
    Co jest ważne w definiowaniu przewagi konkurencyjnej firmy?
    Jak przekładać plany na biznesową codzienność i jak wzmacniać strategię?

Adresaci:
Książka przeznaczona jest głównie dla właścicieli firm rodzinnych. Ma na celu zainspirowanie ich do doskonalenia tych kompetencji zarządczych, które pozwolą zwiększyć szansę długofalowego rozwoju przedsiębiorstwa.

"Doskonała pozycja nie tylko dla właścicieli firm rodzinnych, ale również dla menedżerów, którzy w swej codziennej praktyce zarządzania przykładają dużą wagę do zachowania najwyższych standardów etycznych i moralnych. Książka zawiera praktyczne wskazówki, jak zarządzać firmą, aby odnosiła sukcesy przez dziesięciolecia".

Marcin Ochnik, Członek Zarządu firmy rodzinnej OCHNIK Sp. z o.o.

"Książka w sposób prosty, ale jednoznaczny porusza newralgiczne problemy, jakie mogą pojawić się w rozwoju przedsiębiorstwa rodzinnego. Jednocześnie zawiera praktyczne wskazówki dotyczące zarządzania nimi: ukazuje wagę ustanowienia efektywnego ładu korporacyjnego, odpowiedniego wdrażania strategii, omawia wykorzystanie narzędzi pomocnych w zarządzaniu profesjonalnymi systemami. Stanowi źródło inspiracji dla firm rodzinnych".

Krzysztof Madelski, Prezes zarządu ds. marketingu, współwłaściciel firmy rodzinnej YES Biżuteria Sp. z o.o.

"Przeważająca większość przedsiębiorstw działających w normalnej gospodarce rynkowej to firmy rodzinne. Są to zazwyczaj firmy o najsilniejszych tradycjach i najdłuższej historii; na przykład pewien rodzinny hotel w Japonii działa nieprzerwanie od 1300 lat. Co stanowi o sile firm rodzinnych? Jak budować ich strategie działania? Warto przeczytać tę książkę, aby lepiej to zrozumieć".

prof. dr hab. Witold M. Orłowski, Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej

"W rozmowach, które przeprowadziłem z przedstawicielami firm rodzinnych, wskazywali oni, jak niezwykle istotne jest, aby na pewnym etapie rozwoju przedsiębiorstwa opracować jasne zasady zarządzania firmą oraz podziału praw i obowiązków pomiędzy członkami rodziny. Jeśli chcemy zachować ciągłość biznesu i zadbać o interesy rodziny, trzeba ten proces zaplanować i krok po kroku wdrożyć. Tym bardziej cieszy fakt pojawienia się publikacji, która podkreśla wieloaspektowość i różnorodność wyzwań i możliwości, jakie stoją przed firmami rodzinnymi, oraz stanowi zbiór praktycznych wskazówek dla ich właścicieli. Mam nadzieję, że książka ta zyska szerokie grono odbiorców".

Piotr Wyszogrodzki, Partner w PwC zarządzający praktyką polskich firm prywatnych

Dr Adrianna Lewandowska, MBA, doktor nauk ekonomicznych, absolwentka elitarnej szkoły biznesu ESCP E.A.P. w Berlinie (Paris, Madryt, Oxford, Berlin), wykładowca zagranicznych programów MBA i licznych studiów podyplomowych oraz praktyk biznesu. Jest właścicielką firmy Business Discovery (www.bd7.pl) specjalizującej się w strategiach rozwoju firm rodzinnych, prezesem Instytutu Biznesu Rodzinnego (www.ibrpolska.pl), liderem merytorycznym projektu sukcesyjnego Kody wartości - efektywna sukcesja w polskich firmach rodzinnych (www.kodywartosci.pl).
Stypendystka Uniwersytetu St. Gallen w Center for Family Business oraz Uniwersytetu Wiedeńskiego w Institut für Familienunternehmen, członek międzynarodowej organizacji IFERA (International Family Enterprise Research Academy) zrzeszającej badaczy i przedsiębiorstwa rodzinne z całego świata. W ramach przedsiębiorczości rodzinnej realizowała międzynarodowy program: Business Transfer Program dla firm rodzinnych przechodzących proces sukcesji.
Jest członkiem Międzynarodowej Sieci Doradców Strategicznych w Berlinie oraz Zarządu Internationaler Controller Verein e.V. w Monachium.
Doradza w zakresie strategii i rozwoju biznesu rodzinnego, tworzenia efektywnych modeli biznesowych, pracuje jako coach. Autorka licznych publikacji polskich i zagranicznych w zakresie strategii i przedsiębiorczości rodzinnej.

Prof. dr Peter May, urodził się w 1958 roku w Kolonii. Po ukończeniu studiów prawniczych i uzyskaniu doktoratu z ekonomii pracował jako prawnik oraz menadżer w rodzinnej firmie swoich rodziców. W 1997 roku założył INTES, pierwszą w Niemczech firmę doradczo-szkoleniową specjalizującą się w doradztwie i szkoleniach dla właścicieli firm rodzinnych. Doradza w wielu dużych przedsiębiorstwach i w rodzinach właścicielskich, zajmując wysokie stanowiska w radach doradczych oraz radach nadzorczych.
Wykłada na Uniwersytecie Witten/Herdecke, Uniwersytecie Ekonomicznym FHDW w Bergisch-Gladbach oraz Szkole Biznesu IMD w Lozannie w Szwajcarii. Otrzymał tytuł profesora honorowego WHU - Otto Beisheim School of Management w Vallendar.
Regularnie publikuje artykuły i książki. Jest założycielem licznych fundacji doradzających właścicielom w ich rodzinnych firmach. Rozwinął szanowane w Niemczech inicjatywy, m.in. jako twórca Family Business Network FBN Deutschland e.V. i autor kodeksu norm obowiązujących w firmach rodzinnych Governance Kodex - pierwszego tego rodzaju przewodnika dla założycieli własnych przedsiębiorstw, których podstawę ma stanowić rodzina. Jest także inicjatorem German Family Entrepreneur of the Year Award - nagrody dla najlepszego przedsiębiorcy w biznesie rodzinnym roku.
Żonaty, ma czwórkę dzieci, mieszka i pracuje w Bonn.
... jest pusty