Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 1
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 288
Oprawa: twarda
Format: B5
ISBN: 978-83-264-1097-0
Od uchwalenia w dniu 6
września 2001 r. ustawy - Prawo farmaceutyczne Główny Inspektor
Farmaceutyczny wydał kilkaset decyzji dotyczących zgodności bądź
niezgodności z prawem reklam produktów leczniczych. Znajomość powyższego
orzecznictwa umożliwia skuteczne i efektywne prowadzenie reklamy tych
produktów, przy użyciu legalnych, a jednocześnie optymalnych
marketingowe form i treści. Przedstawiona publikacja stanowi kompendium
wiedzy z tej dziedziny - jej podstawą nie są bowiem teoretyczne wywody
na temat możliwych interpretacji przepisów prawa, ale dogłębna analiza
treści decyzji administracyjnych. Decyzje dotyczące reklamy w wielu
przypadkach są publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej. Jednakże,
na potrzeby przygotowania niniejszego opracowania, autorzy uzyskali
dostęp również do decyzji dotychczas nieopublikowanych. Dzięki temu
zawiera ono unikalną wiedzę i pozwala poznać praktyczne aspekty wykładni
przepisów prawa dokonywanej przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego.
Cytowane decyzje zostały ułożone tematycznie, tak by ułatwić
korzystanie z publikacji i uczynić ją jak najbardziej efektywnym i
przyjaznym źródłem wiedzy. Każdy z rozdziałów został opatrzony krótkim
komentarzem, który ma na celu przywołanie podstawy prawnej i
podsumowanie dotychczasowego orzecznictwa z danego zakresu. Zastosowany
układ decyzji ułatwi czytelnikom wgląd do najbardziej aktualnego
stanowiska inspekcji farmaceutycznej i zapoznanie się z ewentualnymi
zmianami jej poglądów na przestrzeni czasu.