Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 6
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 976
Oprawa: twarda
Format: B5
ISBN: 978-83-264-8087-4
Cena: 118zł
Nakład wyczerpany
Najnowsze, szóste wydanie klasycznej już publikacji dostarcza kompletnej i aktualnej wiedzy na temat public relations i zagadnień pochodnych.
Główne obszary tematyczne to m.in.:
-Podstawowe pojęcia, istota, cechy tożsamościowe, funkcje, motywy prowadzenia (w tym marketingowe), wady i zalety różnych sposobów organizowania działalności PR (w tym optymalny typ kwalifikacji), zasady etyczne.
-Analiza celów i zadań w poszczególnych fazach procesu PR:
diagnoza stanu wyjściowego i metody jej przeprowadzenia: badania wizerunku, tożsamości organizacyjnej, dotychczasowego komunikowania, zagrożeń kryzysem,
elementy profesjonalnie zbudowanego programu wizerunkowego oraz bieżącego, w tym w sytuacji społecznie kontrowersyjnej inwestycji, wraz z procedurami tworzenia tych programów,
faza realizacji programów: zadania, uwarunkowania skuteczności, profesjonalne komunikowanie (w tym w sytuacji kryzysu), zasady współpracy z mediami, pożądane cechy narzędzi wykorzystywanych wobec rozmaitych otoczeń, zagrożenia manipulowaniem,
metody badania efektów zrealizowanych programów i ich krytyczna analiza.
-Public relations jako dyscyplina naukowa - próby tworzenia teorii w świecie i Polsce; nurt krytyczny w myśli teoretycznej.
-Pozytywne i negatywne przykłady programów PR, pytania i zadania sprawdzające wiedzę i umiejętności czytelnika, liczne listy kontrolne dla praktyków.
Książkę wyróżnia rzadkie i umiejętne połączenie walorów podręcznika akademickiego z aplikacyjnymi/ poradnikowymi dla praktyki. Jest więc przydatna zarówno dla wykładowców i studentów wszystkich poziomów kształcenia w zakresie public relations, jak i dla praktyków PR o różnym stopniu wtajemniczenia w profesję.
Polecam najnowsze wydanie Public relations profesor Krystyny Wojcik, książki, która z pewnością będzie służyć czytelnikom przez długie lata. Zawiera ona prawdopodobnie wszystko, co dziś współczesny praktyk czy badacz PR powinien wiedzieć. Usytuowanie każdej myśli, każdego wniosku czy porady w praktyce lub/i badaniach powoduje, że można bezwzględnie im ufać oraz je stosować. Czytelnik nie musi szukać niczego więcej. Moim zdaniem publikacja ta nie ma sobie równej w literaturze przedmiotu - dr Anna Adamus-Matuszyńska, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem jest książką, która w Polsce w sposób bardzo ścisły złączyła public relations z nazwiskiem Krystyny Wojcik. Dzięki tej pozycji Autorka zajęła poważne i trwałe, w mym przekonaniu, miejsce w polskiej nauce i dydaktyce nauk o zarządzaniu i marketingu. Nowe wydanie tejże publikacji oceniam jako pracę oryginalną i wartościową z poznawczego i dydaktycznego punktu widzenia - prof. zw. dr hab. Jan W. Wiktor, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie