Co jest
mobbingiem i dyskryminacją, a co nie jest? Jakie obowiązki musi wypełnić pracodawca w ramach zapobiegania negatywnym zjawiskom psychospołecznym? Czy ma obowiązek rozpatrywać anonimowe zgłoszenie lub skargę złożoną przez osobę trzecią, a nie narażonego pracownika? W jakich przypadkach należy powiadomić prokuraturę o popełnieniu przestępstwa?
Autor przedstawia przykładowe metody i kierunki postępowania profilaktycznego w obszarze mobbingu i dyskryminacji oraz innych zagrożeń psychospołecznych. Pokazuje, w jaki sposób należy opisać i wdrożyć zasady je regulujące.
Dzięki książce
Procedury przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy czytelnik otrzyma gotowe wzory dokumentów ułatwiających realizację procedur m.in. w zakresie zgłaszania zjawisk negatywnych, prowadzenia postępowania wyjaśniającego, nakładania sankcji wobec mobbera lub osoby dyskryminującej, a także rozpoznawania skarg składanych w tzw. „złej wierze”.
Książka pomoże we wdrożeniu wewnątrzzakładowej polityki antymobbingowej, która ma istotne znaczenie w przypadku możliwych oskarżeń pracodawcy o to, że w zakładzie pracy doszło do niepożądanych zjawisk. Wdrożenie zaprezentowanych rozwiązań umożliwi skuteczną obronę poprzez wykazanie, że pracodawca dopełnił obowiązku, wprowadzając działania zapobiegawcze.