Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 4
Seria: Akademicka Prawo
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 996
Oprawa: miękka
Format: B5
ISBN: 978-83-264-8443-8
Stan prawny: 1 grudnia 2015 r. w zakresie części III i IV 1 stycznia 2016 r.
Podręcznik stanowi kompendium wiedzy z zakresu prawa handlowego i omawia wszystkie najważniejsze instytucje tej dziedziny prawa.
W książce przedstawiono m.in.:
charakterystykę przedsiębiorców, w tym przede wszystkim spółek prawa handlowego,
prawo umów gospodarczych (czynności handlowe),
nowe regulacje dotyczące postępowania upadłościowego i prawa restrukturyzacyjnego,
spółkę europejską, europejskie zgrupowanie interesów gospodarczych oraz spółdzielnię
europejską,
prawo papierów wartościowych i rynku kapitałowego,
podstawy ochrony prawnej konkurencji.
Publikacja, ze względu na zakres tematyczny oraz metodę prezentacji trudnej materii prawa handlowego, cieszyła się dotychczas dużym uznaniem czytelników. Czwarte, najnowsze wydanie podręcznika aktualizuje i uzupełnia jego poprzednią wersję.
Opracowanie przeznaczone jest głównie dla studentów prawa, administracji, a także studentów wydziałów ekonomicznych i zarządzania. Książka będzie również pomocna dla osób stosujących prawo handlowe w praktyce.
Redaktorami naukowymi podręcznika i jego współautorami są prof. dr hab. Józef Okolski i doc. dr Małgorzata Modrzejewska. Zespół autorów tworzą pracownicy naukowi Katedry Prawa Handlowego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego - doc. dr Jerzy Modrzejewski, dr hab. Marta Litwińska-Werner, dr Łukasz Gasiński i dr hab. Dominika Opalska oraz pracownicy naukowi Katedry Prawa Cywilnego tego Wydziału - prof. dr hab. Marek Safjan i dr hab. Kamil Zaradkiewicz, a także osoby współpracujące z Wydziałem - dr Cezary Wiśniewski, dr Wiesław Opalski, dr Jacek Krauss.