Opinie o nas
Opinie o nas na opineo.pl
Opinie o nas na allegro.pl
Kategorie
Zobacz również

Porozumienia dystrybucyjne w prawie konkurencji Unia Europejska-Polska

Książka Porozumienia dystrybucyjne w prawie konkurencji Unia Europejska-Polska w ksiegarnia-wrzeszcz.pl

Wydanie:  1
Seria:  Komentarz
Ilość stron:  676
Oprawa:  twarda
Format:  B5
ISBN:  
978-83-8124-672-9
Cena: 219zł
Opis
Publikacja Porozumienia dystrybucyjne w prawie konkurencji. Unia Europejska–Polska oferuje unikatowe spojrzenie na prawne problemy dystrybucji. Najobszerniejsza część opracowania, która jest poświęcona prawu konkurencji Unii Europejskiej, stanowi tłumaczenie książki Franka Wijckmansa i Filipa Tuytschaever Vertical agreements in EU competition law (wyd. 3, Oxford University Press 2018).

Publikacja jest rezultatem paneuropejskiego projektu wydawniczego zrealizowanego dla większości jurysdykcji w UE przez krajowe kancelarie specjalizujące się w prawie konkurencji.

Głównym punktem odniesienia dla analiz porozumień dystrybucyjnych jest prawo konkurencji Unii Europejskiej, czyli:

art. 101 TFUE,
rozporządzenie 330/2010 i
wytyczne Komisji w sprawie ograniczeń wertykalnych.
Analiza zagadnień prawnych dokonywana jest z perspektywy realnych, często spotykanych sytuacji biznesowych, nie ogranicza się do wykładni przepisów prawa, ale wzbogacona jest praktycznymi przykładami. Autorzy analizują przez pryzmat prawa konkurencji najpopularniejsze modele dystrybucji i szczegółowe klauzule umowne, proponując rozwiązania pozwalające na uniknięcie problemów prawnych.

W książce znajdziesz m.in.:

omówienie umów dystrybucyjnych z perspektywy polskiego prawa cywilnego i handlowego oraz
analizę praktyki UOKiK i sądów ochrony konkurencji w zakresie stosowania polskiego prawa konkurencji w odniesieniu do porozumień dystrybucyjnych.
Polskie treści zostały opracowane przez przedstawicielki praktyki i teorii prawa dystrybucji i prawa konkurencji (nawiązania do polskich regulacji i praktyki stosowania prawa znajdują się również w części tłumaczonej).

Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla praktyków, zwłaszcza prawników działów wewnętrznych przedsiębiorstw, radców prawnych i adwokatów, którzy na co dzień zmagają się z problemami związanymi z prawidłowym ukształtowaniem relacji producent–dystrybutor–sprzedawca detaliczny.
... jest pusty