Opinie o nas
Opinie o nas na opineo.pl
Opinie o nas na allegro.pl
Kategorie
Zobacz również

Podatki w działalności marketingowej

Książka Podatki w działalności marketingowej w ksiegarnia-wrzeszcz.pl

Wydawnictwo:  

C.H. Beck


Rok wydania:  

2019


Ilość stron:  204
Oprawa:  miękka
ISBN:  
978-83-8158-740-2
Do pobrania:
Cena: 115zł
Opis
Podatki w działalności marketingowej autorstwa Mikołaja Jabłońskiego to książka, która jest przeznaczona w pierwszej kolejności dla osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe tych podmiotów. W publikacji w przystępny sposób omawiane są konsekwencje podatkowe różnych zdarzeń, a którymi na co dzień mają do czynienia dystrybutorzy. Komentarz autora uzupełniony jest licznymi przykładami oraz odniesieniami do interpretacji organów podatkowych i orzecznictwa.

Z uwagi na taką formułę, książka może być również ciekawą pozycją dla osób zajmujących się marketingiem. Odesłania do najnowszej praktyki organów podatkowych (autor kładł nacisk, aby w jak największym zakresie wykorzystać bazować na interpretacjach z ostatnich dwóch lat) oraz orzecznictwa pozwoli również na uzupełnienie i zaktualizowanie wiedzy praktyków, w szczególności doradców podatkowych, radców prawnych itp.

Książka została przygotowana zgodnie ze stanem prawnym obowiązującym na 1.05.2019 r. Uwzględnia m.in. nowelizację ustaw o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług z 22 listopada 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2433), na podstawie której wprowadzono całkowicie nowe zasady opodatkowania bonów, rozróżniając je przy tym na bony jednego przeznaczenia i bony różnego przeznaczania. Nowelizacja stanowiła implementację przepisów wspólnotowych.

W książce uwzględniono również kwestie związane z podatkiem u źródła (z tytułu wypłat wynagrodzenia za usługi reklamowe). W tym obszarze od 2019 r. obowiązują nowe regulacje prawne uwzględnione w publikacji. Kolejnym obszarem omówionym w książce jest art. 15e ustawy o CIT. Regulacja ta wprowadza tzw. limitowanie kosztów podatkowych związanych z nabyciem niektórych usług o charakterze niematerialnym (np. usług reklamowych).

Książka odpowiada m.in. na następujące pytania:
-czym są próbki towarów, prezenty o małej wartości i jakie ma to znaczenie dla VAT,
-czy opodatkowaniu podlegają nieodpłatnie wydane materiały reklamowe,
-w jaki sposób prawidłowo rozliczać się z agencjami marketingowymi,
-czym są świadczenia złożone i zestawy towarów,
-jak dla celów podatkowych traktować wydatki na alkohol,
-jakie są różnicy między reprezentacją, a reklamą,
-jak rozliczyć podatek u źródła z tytułu zakupu usług reklamowych,
-jakie zobowiązania z tytułu PIT obciążają organizatora konkursu, sprzedaży premiowej itp.,
-jak rozliczyć rabaty bezpośrednie, a jak pośrednie,
-czym jest sprzedaż premiowa i jakie są jej skutki podatkowe,
-jakie są konsekwencje podatkowe organizacji szkoleń dla kontrahentów, bankietów i przyjęć,
-czym są konkursy i jakie są jej skutki podatkowe,
-jak rozliczyć podatkową umowę sponsoringu i działania w ramach Corporate Social Responsibility (CSR),
-czym są bony towarowe i jakie skutki podatkowe ich przekazania,
-czym jest cash back i jak go rozliczyć dla celów podatkowych.
... jest pusty