Wydawnictwo: PRESSCOM
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 259
Oprawa: twarda
ISBN: 978-83-66248-74-8
W jaki sposób wprowadzać w administracji publicznej standardy nowoczesnej rekrutacji? Jak organizować rozmowy kwalifikacyjne i o co na nich pytać? Czy warto stosować narzędzia selekcji kandydatów, takie jak próbki pracy, prezentacje czy studia przypadków?
Nowoczesny nabór i employer branding w administracji publicznej autorstwa Kamil Rodzik to pierwszy praktyczny przewodnik po procesie naboru i obszarze employer brandingu dla osób zatrudnionych w działach kadr i zarządzania zasobami ludzkimi w sektorze publicznym. Autor wskazuje, jak – trzymając się ram prawnych i organizacyjnych – wypracować metody skutecznej rekrutacji. Tłumaczy także, w jaki sposób budować pozytywny wizerunek pracodawcy i zachęcać kandydatów do podjęcia pracy w jednostce, przez wykorzystanie m.in. zasad prostego języka, mediów społecznościowych czy filmów promujących pracodawcę.
Publikacja zawiera przykłady tworzenia:
• wewnętrznych regulaminów dotyczących naboru,
• opisów stanowisk pracy,
• zachęcających ogłoszeń o pracę,
• przejrzystych formularzy aplikacyjnych,
• zakładek dotyczących kariery na stronach internetowych,
• wiadomości wysyłanych na każdym etapie naboru.
Książka powstała na bazie dobrych praktyk stosowanych m.in. przez jednostki samorządu terytorialnego, urzędy państwowe, instytucje kultury oraz jednostki badawczo-rozwojowe. Opisane w niej przykłady zostały wzbogacone o liczne zrzuty ekranu m.in.: ofert pracy, formularzy aplikacyjnych i kampanii wizerunkowych.