Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 3
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 888
Oprawa: miękka
Format: B5
ISBN: 978-83-264-9268-6
Cena: 135zł
Nakład wyczerpany
Książka jest kompleksowym przewodnikiem po założeniach i procesach audytu wewnętrznego. Publikacja jest przeznaczona dla specjalistów zajmujących się wykonywaniem audytów wewnętrznych, kadry zarządzającej przedsiębiorstwami tworzącymi działy audytu oraz dla studentów MBA kształcących się w tej dziedzinie. Jest to pierwsza książka na polskim rynku, która koncentruje się na biznesowym aspekcie stosowania audytu wewnętrznego w dużych korporacjach.
W publikacji przedstawiono wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z przeprowadzaniem audytu, takie jak:
geneza i znaczenie nowoczesnego audytu wewnętrznego,
badanie i ocena mechanizmów kontroli wewnętrznej, zasady ramowe,
podstawowe elementy praktyki audytu wewnętrznego od standardów zawodowych po wybór obszarów w przedsiębiorstwie poddawanych audytowi, planowanie działań, etapy, zakończenie i ocenę,
najistotniejsze elementy Międzynarodowych Standardów Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego,
organizowanie działań audytu i zarządzanie nimi, regulaminy audytu, kluczowe kompetencje audytorów,
zastosowanie technologii informacyjnej w wykonywaniu zadań audytu wewnętrznego,
audyt wewnętrzny a nadzór korporacyjny w przedsiębiorstwie,
certyfikaty zawodowe i wymagane kompetencje profesjonalnego audytora wewnętrznego,
wymagania dotyczące ujednolicenia norm i zasad działania audytu, wpływ standardów ISO, międzynarodowych standardów rachunkowości i innych.