Nowa instrukcja kancelaryjna
Dzięki książce Nowa instrukcja kancelaryjna z komentarzem i instruktażem sporządzania dla organów jednostek samorządu terytorialnego lub rządowej administracji zespolonej w województwie oraz obsługujących je urzędów (z suplementem elektronicznym) opracujesz nową instrukcję kancelaryjną.
Szczegółowy i praktyczny komentarz do:
Instrukcji kancelaryjnej,
czynności kancelaryjnych w systemie EZD,
czynności kancelaryjnych w systemie tradycyjnym,
postępowania z dokumentacją w przypadku ustania działalności podmiotu lub jego reorganizacji.
Komentarz i instruktaż sporządzania odpowie na praktyczne pytania i wątpliwości jak, w zgodzie z przepisami:
wdrożyć instrukcję kancelaryjną,
przyjmować korespondencję,
korzystać z rzeczowego wykazu akt,
oznaczać pisma urzędowe i archiwizować dokumenty, i wiele innych.
Autor podpowiada jak rozumieć, na co zwrócić szczególną uwagę i jak wdrożyć w życie poszczególne zapisy Rozporządzenia.
Do książki dołączony jest suplement elektroniczny z treścią Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych – z możliwością tworzenia własnej dokumentacji.
Przemysław Kral – adwokat, prowadzi własną Kancelarię w Tychach, autor licznych publikacji w fachowej prasie prawniczej i komputerowej. Specjalizuje się w prawie nowoczesnych technologii, prawie Internetu, prawie branży IT oraz prawnych aspektach ochrony danych osobowych.
Spis treści:
Wykaz skrótów i definicji
Wstęp
I. Podstawa prawna, zakres regulacji
Podstawa prawna
Zakres regulacji
Podstawowe definicje i ich znaczenie
II. Instrukcja kancelaryjna
Komentarz do Rozdziału I Instrukcji kancelaryjnej. Przepisy ogólne
Komentarz do Rozdziału II Instrukcji kancelaryjnej. Czynności kancelaryjne w systemie EZD
Komentarz do Rozdziału III Instrukcji kancelaryjnej. Czynności kancelaryjne w systemie tradycyjnym
Komentarz do Rozdziału IV Instrukcji kancelaryjnej. Postępowanie z dokumentacją w przypadku ustania działalności podmiotu lub jego reorganizacji
III. Pytania i odpowiedzi
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów
zakładowych (Dz.U. Nr 14, poz. 67 z późn. zm.)
Załącznik Nr 1 Instrukcja kancelaryjna
Załącznik Nr 2. Jednolity rzeczowy wykaz akt organów gminy i związków międzygminnych oraz urzędów obsługujących te organy i związki
Załącznik Nr 3. Jednolity rzeczowy wykaz akt organów powiatu i starostw powiatowych
Załącznik Nr 4. Jednolity rzeczowy wykaz akt organów samorządu województwa i urzędów marszałkowskich
Załącznik Nr 5. Jednolity rzeczowy wykaz akt organów zespolonej administracji rządowej w województwie i urzędów obsługujących te organy
Załącznik Nr 6. Instrukcja archiwalna