Ilość stron: 276
ISBN:
978-83-8276-513-7
Coraz większa liczba informacji, szybkie tempo ich przetwarzania oraz rozwój wiedzy i technologii informacyjnych zmieniły oblicze biblioteki. Nadal gromadzi ona, przechowuje i udostępnia zbiory. Ale to nie wystarczy. Czytelnik ma obecnie inne potrzeby, inaczej nabywa wiedzę i nie zawsze bezpośrednio w bibliotece. Sprawdź, jak zbudować ofertę, która byłaby atrakcyjna dla kolejnych pokoleń. Bajkoterapia, planszówki, konkursy, kody QR, sketchnoting, wolontariat – poznaj pomysły, które sprawdziły się w konkretnych bibliotekach. Od bibliotekarzy, którzy pracują zarówno w bibliotekach szkolnych, jak i publicznych dowiedz się:
- Jak postępować z trudnym czytelnikiem
-Dlaczego warto budować markę biblioteki
-Jak przyciągnąć do biblioteki najmłodsze dzieci, nastolatków, a jak licealistów i studentów
-Co nastolatkowie i studenci mówią o współczesnych polskich bibliotekach
-Co biblioteka powinna oferować seniorom
-Skąd wziąć pieniądze na zajęcia
-Jak zarządzać projektami
-Jak pisać skuteczne prośby o wsparcie finansowe
-Jak powinna wyglądać współpraca, gdy prywatne przedsiębiorstwo chce wspierać bibliotekę