Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Rok wydania: 2008
Ilość stron: 324
Format: A5
ISBN: 978-83-7526-862-1
Cena: 59zł
Nakład wyczerpany
Stan prawny na 1.12.2007 r.
Książka to pierwsza polska monografia prezentująca licencję na używanie znaku towarowego, instytucję prawa cywilnego, która budzi szerokie zainteresowanie w nauce obcej, jak również odgrywa znaczącą rolę w praktyce, jako że wiele zawieranych pomiędzy przedsiębiorcami umów dotyczy upoważnienia do używania znaku towarowego.
Opracowanie obejmuje analizę tego narzędzia prawnego w świetle teorii prawa cywilnego, zawiera jednocześnie liczne przykłady orzecznictwa i szerokie odniesienie do ustawodawstw państw obcych. Szeroko powoływana jest w pracy również doktryna polska i obca. Wszystko to pozwala na ukazanie genezy, rozwoju oraz możliwych form zastosowania licencji.
Praca stanowi interesującą pozycję zarówno dla praktyków, jak i teoretyków prawa. Rozważania teoretyczne podporządkowane zostały bowiem idei, według której teoria stanowi metodę rozwiązywania problemów praktycznych.