Rok 2020 przyniósł kolejne liczne zmiany podatkowe, rachunkowe, płacowe i finansowe, w szczególności związane z kolejnymi tarczami antykryzysowymi. W związku z tym pojawiała się konieczność przygotowania nowych procedur, instrukcji, regulaminów oraz zaktualizowania tych już istniejących w jednostce.
Generalnie sytuacja gospodarcza związana z pandemią Covid-19 spowodowała niepewność co do kontynuowania działalności. Warto więc przygotować Instrukcję w sprawie testów na utratę wartości. Zmieniające się ceny rynkowe i związane z tym benchmarki spowodowały konieczność aktualizacji dokumentacji cen transferowych – w zakresie tej tematyki warto również pamiętać o komunikacie Ministerstwa Finansów opublikowanym w dniu 7.2.2020 informującym, że przepisy Obwieszczenia z 21.12.2018 r. odnoszące się do transakcji finansowych typu safe harbours (pożyczki kredyty, emisja obligacji) stosuje się w 2020 r. do czasu wydania kolejnego obwieszczenia zmieniającego. Ponadto spore zmiany w zakresie odsetek kapitałowych, ustawowych, umownych, maksymalnych oraz za opóźnienie w transakcjach wprowadziły Uchwały Rady Polityki Pieniężnej. To wszystko ma ogromy wpływ na zasady obliczania oraz Instrukcje dotyczące każdego z rodzaju odsetek.
W związku ze zmianami, przygotowaliśmy publikację, która zawiera:
Omówienie zmian wprowadzonych przez Tarcze antykryzysowe 1.0, 2.0, 3.0, 4.0 wraz z licznymi instrukcjami w tym zakresie,
Szczegółowe omówienie zagadnienia podatku u źródła, WDT, magazynów call-off stock,
Szczegółowe omówienie zagadnienia samochodu w firmie z uwzględnieniem licznych zmian w zakresie kosztów użytkowania samochodu oraz leasingu,
Szczegółowy komentarz wraz obszerną dokumentacją w zakresie schematów podatkowych,
Komentarz wraz z obszerną dokumentacją w zakresie cen transferowych,
Omówienie licznych zmian w przepisach z 2019 r. i 2020 r. w formie instrukcji i procedur,
80 zagadnień księgowych i podatkowych aktualnych na lipiec 2020 r. (z uwzględnieniem licznych zmian księgowych i podatkowych z 2018 i 2019 r.),
18 nowych zagadnień księgowych i podatkowych (to są nowe zagadnienia, które nie były poruszane w wydaniu z 2019 r.), które wiążą się ze zmianami w przepisach,
Ponad 120 wzorów dokumentów na płycie CD.
Należy pamiętać, że brak znajomości tych zmian może doprowadzić do dużych zaległości podatkowych (proporcjonalnych do skali operacji finansowych, kształtujących strukturę pasywów firm).
Wszelkie zmiany w przepisach wymagają weryfikacji i odniesienia do własnej prowadzonej działalności gospodarczej. Przy czym nie wszystkie zmiany w przepisach odnoszą się do wszystkich jednostek prowadzących działalność gospodarczą.
Integralną częścią książki jest płyta CD na której znajduje się ponad 120 wzorów (w tym wszystkie omawiane w książce instrukcje) w postaci gotowych do pracy dokumentów.