Peter Fisk, doświadczony strateg, w swojej kolejnej, inspirującej książce wskazuje główne czynniki decydujące o sukcesie rynkowym. Przytaczając przykłady firm, które w szczególny sposób zaznaczają swoją obecność w branży (Apple, Disney, FedEx, Ferrari, Gucci, 3M, Marks & Spencer, Nike, Porsche, Second Life, Tchibo, Zara), odpowiada na pytania:
-Jaką rolę odgrywa w naszym działaniu inteligencja i wyobraźnia?
-Dlaczego ważne jest myślenie niekonwencjonalne?
-Dlaczego warto zaproponować coś nowego zamiast ulepszać to, co już jest?
-Jak angażować pracowników i klientów w innowacyjne działania?
-Jak realizować pomysły w praktyczny i opłacalny sposób?
-Co charakteryzuje geniusza biznesu?
Autor nie tylko definiuje geniusza biznesu, lecz także udziela konkretnych wskazówek, jak nim zostać, opierając się na wieloletnim doświadczeniu współpracy z takimi firmami jak British Airways, Coca-Cola, Marks & Spencer, Microsoft, Virgin czy Vodafone. Zachęca do innowacyjnego myślenia, wykorzystywania własnego potencjału oraz większego angażowania się w rozwój firmy i rynku.
"Geniusz polega na fuzji - na łączeniu skrajności w taki sposób, aby wspólnie tworzyły coś więcej niż tylko sumę części składowych. Tylko takie połączenia mogą doprowadzić do zbudowania inteligentniejszego i bardziej kreatywnego podejścia do biznesu. Tradycyjny biznes faworyzował zazwyczaj inteligencję kosztem wyobraźni - współczesna sytuacja wymaga odwrócenia tych proporcji".
Peter Fisk
Peter Fisk jest doświadczonym strategiem i marketerem, który współpracował z takimi firmami jak Coca-Cola, Microsoft i Vodafone. Początkowo zajmował się fizyką nuklearną, a później podjął pracę w British Airways - firmie będącej wówczas jedną z najpopularniejszych linii lotniczych na świecie. Pracował tam w działach sprzedaży i marketingu, gdzie zajmował się rozwojem kanałów dystrybucji, marketingiem relacji i zarządzaniem marką. Ponadto był członkiem zespołu strategicznego zajmującego się wyzwaniami związanymi z globalizacją i wejściem na rynek tanich linii lotniczych. W PA Consulting Group został szefem zespołu konsultantów ds. marketingu globalnego. Współpracował z różnymi firmami od Doliny Krzemowej aż po Singapur, uczestnicząc w procesie zmian filozofii rynkowej. Zajmował się: innowacjami w American Express, budową strategii rynkowej Shella, repozycjonowaniem marki Courage, rozwojem przywództwa w BT, przekształceniem Philipsa w firmę, której podstawą rozwoju są klienci, a także wprowadzeniem marketingu wartościowego do Microsoftu. Jako prezes Chartered Institute of Marketing, największej na świecie organizacji marketingowej, był zwolennikiem utrzymywania standardów i reputacji swojej branży. Zachęcał liderów rynku do koncentrowania się na klientach i markach, jako najważniejszych czynnikach tworzących długookresową wartość dla akcjonariuszy. Wprowadził również na rynek sieciowy produkt edukacyjny Knowledge Hub, czasopismo "The Marketer" oraz stworzył program dla liderów Shape the Agenda.