Wydawnictwo: PRESSCOM
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 240
ISBN: 978-83-64512-55-1
Szukasz sprawdzonych pomysłów na ciekawe lekcje w klasach I–III? Chcesz, żeby uczniowie szybciej przyswajali wiedzę i chętnie uczestniczyli w Twoich zajęciach? Zastanawiasz się, jak połączyć naukę trudnych i mało interesujących zagadnień z dobrą zabawą?
W książce znajdują się gotowe scenariusze zajęć, które pozwolą Ci zrealizować nawet 60 godzin dydaktycznych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Autorzy scenariuszy – najbardziej innowacyjni polscy nauczyciele, aktywni trenerzy i doświadczeni pedagodzy – krok po kroku pokażą Ci, jak za pomocą narzędzi IT uatrakcyjnić wszystkie rodzaje zajęć w ramach edukacji wczesnoszkolnej. Dowiesz się m.in., jak przy użyciu komputera, smartfonu, tabletu czy tablicy multimedialnej:
wzbogacać słownictwo uczniów i doskonalić ich umiejętność czytania ze zrozumieniem,
kształtować pojęcia matematyczne i umiejętność logicznego myślenia,
rozwijać pamięć muzyczną, słuch i poczucie rytmu,
ćwiczyć koordynację wzrokowo-ruchową,
ośmielać i aktywizować uczniów uczestniczących w terapii pedagogicznej,
uczyć dzieci wytrwałości, samodzielnego podejmowania decyzji i pracy w grupie.
Autorzy opracowania podpowiadają również, jak wybrać sprzęt i oprogramowanie odpowiednie do pracy z najmłodszymi dziećmi i gdzie szukać darmowych narzędzi IT przydatnych w procesie nauczania. Radzą, na co zwrócić uwagę podczas projektowania szkolnej pracowni komputerowej, by umożliwiała efektywne kształcenie nowych umiejętności i nie stwarzała zagrożenia dla zdrowia korzystających z niej uczniów i nauczycieli.
Po książkę powinni sięgnąć nie tylko nauczyciele klas I–III, ale także dyrektorzy szkół, odpowiedzialni za infrastrukturę IT, oraz administratorzy szkolnych zasobów informatycznych.