Opinie o nas
Opinie o nas na opineo.pl
Opinie o nas na allegro.pl
Kategorie
Zobacz również

Działania marketingowe i ich uregulowania w Polsce

Książka Działania marketingowe i ich uregulowania w Polsce w ksiegarnia-wrzeszcz.pl

Autorzy:  

Taranko Teresa


Wydawnictwo:  

Wolters Kluwer S.A.


Wydanie:  1
Seria:  MARKETING
Rok wydania:  

2015


Ilość stron:  332
Oprawa:  miękka
Format:  B5
ISBN:  
978-83-264-9376-8
Cena: 59zł
Opis
Książka dotyczy prawnych i etycznych uwarunkowań marketingu. Ma na celu ułatwienie menedżerom odpowiadającym za działania marketingowe podejmowania decyzji w zgodzie z uregulowaniami prawnymi, środowiskowymi oraz etyką, co w konsekwencji powinno prowadzić do wzrostu zaufania do marketingu jako koncepcji działania przedsiębiorstw i poprawy jego społecznego wizerunku. Menedżerowie muszą bowiem nie tylko wykazywać zainteresowanie osiąganiem celów rynkowych, ale także szanować interesy konsumentów, przestrzegać reguł uczciwej konkurencji na rynku i poczuwać się do odpowiedzialności za środowisko naturalne.

W publikacji tej omówiono m.in. uregulowania dotyczące:
    bezpieczeństwa produktów i odpowiedzialności za ich wadliwość,
    potwierdzania zgodności wyrobów ze standardami za pomocą znaków jakości,
    bezpieczeństwa opakowań produktów dla konsumentów i środowiska naturalnego,
    możliwości legalnego zabezpieczania niematerialnych zasobów przedsiębiorstwa (ochrona znaków towarowych, wzorów użytkowych i praw autorskich),
    zasad kształtowania cen i ich komunikowania potencjalnym nabywcom,
    stosunków między użytkownikami kanałów dystrybucji,
    ograniczeń w obrocie niektórymi rodzajami produktów,
    warunków oferowania wybranych rodzajów produktów,
    komunikacji marketingowej,
    ochrony interesów respondentów, badaczy i zleceniodawców odnoszące się do procesu projektowania badań, ich przebiegu i ogłaszania wyników.

Opisano w niej także podmioty odpowiedzialne za przestrzeganie poszczególnych uregulowań, wskazywane przez organy wprowadzające te uregulowania, oraz formy reakcji konsumentów na niezgodne z uregulowaniami prawnymi działania marketingowe przedsiębiorstw i konsekwencje tego typu reakcji.

Książka przeznaczona jest dla obecnych i przyszłych menedżerów wyższych szczebli. Może stanowić także inspirującą lekturę dla słuchaczy studiów typu MBA, studiów podyplomowych i studiów magisterskich z zakresu marketingu.

Publikacja jest interesującym i wartościowym opracowaniem pod względem poznawczym i praktycznym. Autorzy koncentrują się na uwarunkowaniach prawnych, które nie były dotychczas przedmiotem pogłębionej analizy naukowej.
Prof. dr hab. Wojciech Wrzosek

Książka stanowi interesujące i kompetentne studium uregulowań działań rynkowych przedsiębiorstw i instytucji w Polsce w rozumieniu prawa krajowego i międzynarodowego, w tym unijnego, a także uregulowań o charakterze norm etycznych. Osoby prowadzące działalność gospodarczą lub zarządzające marketingiem mogą traktować ją jako swego rodzaju przewodnik po aktach prawnych odnoszących się do tej funkcji biznesowej, wzbogacony fachowym komentarzem. Dydaktycy i studenci znajdą w niej informacje osadzające działania marketingowe w praktycznym kontekście prawnym i kulturowym.
Dr hab. Jarosław Woźniczka, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
... jest pusty