Opinie o nas
Opinie o nas na opineo.pl
Opinie o nas na allegro.pl
Kategorie
Zobacz również

Czarna lista nieuczciwych praktyk handlowych a granice prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji w Unii Europejskiej. Analiza prawnoporównawcza

Książka Czarna lista nieuczciwych praktyk handlowych a granice prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji w Unii Europejskiej. Analiza prawnoporównawcza w ksiegarnia-wrzeszcz.pl

Autorzy:  

Namysłowska Monika


Wydawnictwo:  

Wolters Kluwer S.A.


Wydanie:  1
Seria:  MONOGRAFIE
Rok wydania:  

2014


Ilość stron:  637
Oprawa:  twarda
Format:  B6
ISBN:  
978-83-264-3160-9
Cena: 84zł
Opis
W książce przedstawiono problematykę czarnej listy nieuczciwych praktyk handlowych, wprowadzonej załącznikiem I do dyrektywy 2005/29/WE o nieuczciwych praktykach handlowych.

Publikacja Czarna lista nieuczciwych praktyk handlowych a granice prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji w Unii Europejskiej. Analiza prawnoporównawcza zawiera m.in. omówienie:

    wymienionych w liście zakazanych praktyk handlowych przedsiębiorców wobec konsumentów - w tym działań z zakresu reklamy, sprzedaży, gier losowych, konkursów z nagrodami oraz sprzedaży typu "piramida",
    konsekwencji istnienia czarnej listy w postaci niemożności bezwzględnego zakazania w prawie krajowym innych praktyk handlowych niż wskazane w załączniku I,
    wniosków dotyczących błędnej implementacji czarnej listy do polskiego i niemieckiego porządku prawnego.

Adresaci:
Książka przeznaczona jest dla praktyków - prawników, a także przedsiębiorców i konsumentów, zawiera też rozbudowaną część teoretycznoprawną, dzięki czemu zainteresuje również teoretyków prawa.

"Recenzowana monografia (…) porusza tematykę dotąd w literaturze polskiej szerzej nieomówioną. Zaletą jest tu nie tylko temat, lecz także umiejętność jasnego przedstawienia kwestii trudnych, oparcie wywodów zarówno na wypowiedziach doktryny, jak i na odpowiednio dobranym orzecznictwie".

z recenzji prof. dr hab. Ewy Nowińskiej

Monika Namysłowska - doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Europejskiego Prawa Gospodarczego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego; stypendystka m.in. Narodowego Centrum Nauki; autorka i współautorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji, prawa ochrony konsumentów, prawa reklamy i prawa Unii Europejskiej, redaktor naukowy monografii Reklama. Aspekty prawne (2012).
Inne pozycje tego autora
Książka Ustawa o ochronie baz danych. Komentarz 2013 w ksiegarnia-wrzeszcz.pl
Ustawa o ochronie baz danych. Komentarz 2013
W epoce rozwijającego się społeczeństwa informacyjnego problematyka ochrony baz danych, szczególnie elektronicznych udostępnianych online, ma coraz wi...
Cena: 55,00zł
Książka Reklama. Aspekty prawne w ksiegarnia-wrzeszcz.pl
Reklama. Aspekty prawne
W publikacji w kompleksowy sposób przedstawiono istotne w praktyce i dyskusyjne aspekty prawa reklamy, w tym zagadnienia z zakresu zwalczania nieucz...
Cena: 89,00zł
Książka Ustawa o prawach konsumenta w ksiegarnia-wrzeszcz.pl
Ustawa o prawach konsumenta
Publikacja w sposób kompleksowy prezentuje regulacje ustawy o prawach konsumenta z punktu widzenia praktyków i teoretyków prawa. Na szczególną uwagę z...
Cena: 160,00zł
Książka Ustawa o prawach konsumenta Komentarz 2015 w ksiegarnia-wrzeszcz.pl
Ustawa o prawach konsumenta Komentarz 2015
Ustawa o prawach konsumenta zmieniła w istotny sposób dotychczas obowiązujące przepisy odnoszące się do uprawnień konsumentów i obowiązków przedsiębio...
Cena: 143,00zł
Książka Ustawa o zmianie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów z 5.8.2015 r. Komentarz 2016 w ksiegarnia-wrzeszcz.pl
Ustawa o zmianie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów z 5.8.2015 r. Komentarz 2016
Zmiany weszły w życie 17 kwietnia 2016 r. Ustawa z 5.8.2015 r. o zmianie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz niektórych innych ustaw ...
Cena: 109,00zł
... jest pusty