Autorzy: Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 1
Seria: MONOGRAFIE
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 637
Oprawa: twarda
Format: B6
ISBN: 978-83-264-3160-9
W książce przedstawiono problematykę czarnej listy nieuczciwych praktyk handlowych, wprowadzonej załącznikiem I do dyrektywy 2005/29/WE o nieuczciwych praktykach handlowych.
Publikacja Czarna lista nieuczciwych praktyk handlowych a granice prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji w Unii Europejskiej. Analiza prawnoporównawcza zawiera m.in. omówienie:
wymienionych w liście zakazanych praktyk handlowych przedsiębiorców wobec konsumentów - w tym działań z zakresu reklamy, sprzedaży, gier losowych, konkursów z nagrodami oraz sprzedaży typu "piramida",
konsekwencji istnienia czarnej listy w postaci niemożności bezwzględnego zakazania w prawie krajowym innych praktyk handlowych niż wskazane w załączniku I,
wniosków dotyczących błędnej implementacji czarnej listy do polskiego i niemieckiego porządku prawnego.
Adresaci:
Książka przeznaczona jest dla praktyków - prawników, a także przedsiębiorców i konsumentów, zawiera też rozbudowaną część teoretycznoprawną, dzięki czemu zainteresuje również teoretyków prawa.
"Recenzowana monografia (
) porusza tematykę dotąd w literaturze polskiej szerzej nieomówioną. Zaletą jest tu nie tylko temat, lecz także umiejętność jasnego przedstawienia kwestii trudnych, oparcie wywodów zarówno na wypowiedziach doktryny, jak i na odpowiednio dobranym orzecznictwie".
z recenzji prof. dr hab. Ewy Nowińskiej
Monika Namysłowska - doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Europejskiego Prawa Gospodarczego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego; stypendystka m.in. Narodowego Centrum Nauki; autorka i współautorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji, prawa ochrony konsumentów, prawa reklamy i prawa Unii Europejskiej, redaktor naukowy monografii Reklama. Aspekty prawne (2012).