Wydawnictwo: Wolters Kluwer S.A.
Wydanie: 2
Seria: Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 252
Oprawa: miękka
Format: B5
ISBN: 978-83-264-9977-7
Cena: 84zł
Nakład wyczerpany
Coaching i inteligencja emocjonalna to dwa pojęcia, które robią zawrotną karierę. Razem tworzą nową jakość: wyjątkową metodę rozwoju osobistego. Coaching inteligencji emocjonalnej zawiera liczne wskazówki pozwalające stosować ją w celu doskonalenia własnych umiejętności lub kierowania rozwojem innych.
Lektura tej książki pozwala m.in.:
spojrzeć z nowej perspektywy na metody rozwoju osobistego,
zwiększyć swoją świadomość i odpowiedzialność,
rozwinąć umiejętność prowadzenia coachingu dla innych osób, np. podwładnych,
poznać skuteczne sposoby rozpoznawania emocji i zarządzania nimi,
określić i - w razie potrzeby - skorygować swoją postawę życiową,
nauczyć się wyznaczać cele, których osiąganie daje prawdziwą satysfakcję.
Autorzy są coachami, którzy podjęli pionierski wysiłek usystematyzowania wiedzy na temat coachingu inteligencji emocjonalnej oraz wyznaczenia standardów etycznych dla osób i organizacji zajmujących się tą dziedziną. W jasny sposób pokazują, że rozwój inteligencji emocjonalnej bezpośrednio przekłada się na lepsze wyniki w biznesie. Ich książka powinna więc zainteresować każdego menedżera.
W tekście czytelnik znajdzie liczne zadania do wykonania, studia i opisy przypadków, kwestionariusze do wypełnienia, listy kontrolne, formularze, wywiady z coachami praktykami, listę pytań, które należy zadać przed rozpoczęciem i w trakcie coachingu, przykład umowy coachingowej do podpisania przed rozpoczęciem coachingu, a także przykładowy kodeks etyczny dotyczący sposobu prowadzenia coachingu.